Sector agrario
Els agricultors catalans anul·len les protestes després de pactar amb Mascort
Amb el compromís de crear una taula de treball que es reunirà de manera permanent i en la qual seran presents totes les organitzacions que representen el sector, amb l’anunci que les associacions agràries podran intervenir en el ple monogràfic que el Parlament dedicarà la setmana que ve a l’agricultura i amb la voluntat d’accelerar els pagaments de les ajudes pendents per la sequera de l’any passat, la Conselleria d’Acció Climàtica va aconseguir que els agricultors catalans aixequessin abans de la mitjanit passada les concentracions que des de dimarts mantenen en diferents punts de les carreteres catalanes. Són alguns dels acords que van sortir de la reunió de més de quatre hores que van tenir ahir el conseller David Mascort amb representants d’Unió de Pagesos (UP), Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i la plataforma Revolta Pagesa.
La trobada, que va ser valorada molt favorablement per les dues parts, obre la porta també a un canvi del nom del departament, «que inclourà d’alguna manera les paraules agricultura o pagesia», va dir Mascort. A més, Acció Climàtica va accedir a oferir més ajudes per fer front a la sequera i complementar les subvencions ja en marxa per als cultius d’herbacis, que són justament un dels sectors més afectats per la falta d’aigua.
Canvi de nom
La trobada, que va ser valorada molt favorablement per les dues parts, obre la porta també a un canvi del nom del departament, "que inclourà d’alguna manera les paraules agricultura o pagesia", va dir Mascort. A més, Acció Climàtica va accedir a oferir més ajudes per fer front a la sequera i complementar les subvencions ja en marxa per als cultius d’herbacis, que són justament un dels sectors més afectats per la falta d’aigua.
Mascort també va acceptar abordar una "reorganització" de l’àrea de Proveïment d’Aigua de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que constituïa una altra de les reclamacions dels pagesos. "Hem de treballar perquè l’ACA tingui més sensibilitat cap a l’agricultura i la ramaderia. La plataforma pagesa es compromet a fer una proposta per ampliar la representació del sector primari al consell d’administració de l’ACA", va dir Mascort.
Notícies relacionadesTalls a l’A-2 fins demà
Els pagesos concentrats a l’A-2 a Tàrrega van decidir mantenir el tall de la carretera fins demà al migdia. La decisió reflecteix el malestar i la desconfiança dels camperols de Lleida cap al Govern i els acords amb el conseller. «La gent no vol marxar perquè vol acords ferms i veure resultats», va explicar Josep Arrufat, un dels agricultors que ahir a la tarda es va reunir amb el president de la Generalitat a l’Espluga de Francolí.
- Negociació Mas insta Junts a entrar en la negociació sobre el finançament per millorar el pacte d’ERC
- Llibre ‘Muñeca de trapo’ Vaitiare, la primera ex de Julio Iglesias que va parlar de trios i cocaïna en el seu llibre ‘Muñeca de trapo’: «Cada nit hi ha una dona diferent al nostre llit»
- RES ÉS EL QUE SEMBLA Montero i la lletra petita del nou model de finançament autonòmic
- INCIDENT INÈDIT Vol UX-6102: «Disculpin el retard, però s’ha escapat un gos per les pistes del Prat»
- Cop d’autoritat de Roma i Sainz, que ja lideren el Dakar
