El sector agrari
Els Vint-i-set demanen més gestos amb el camp
Els ministres d’Agricultura reclamen a Brussel·les mesures "més ambicioses"
L’última bateria de mesures plantejada la setmana passada per la Comissió Europea per facilitar el cobrament d’ajudes i simplificar els criteris mediambientals que han de complir els agricultors per accedir als subsidis agraris de la Política Agrícola Comuna (PAC) van en la "bona direcció", tot i que els Vint-i-set consideren que "no són suficients" i que Brussel·les ha de completar el pla amb altres iniciatives "més ambicioses", va reclamar el ministre belga d’agricultura, David Clarinval, que ostenta la presidència semestral de la UE, després de la reunió celebrada ahir pels ministres d’agricultura europeus a la capital comunitària.
En nom del Govern espanyol, el ministre Luis Planas va arribar a la reunió instant la Comissió Europea que acceleri en els àmbits en els quals sigui necessari legislar per intentar tirar endavant els canvis necessaris durant aquesta mateixa legislatura. "No podem quedar curts. La Comissió Europea ha de fer un pas endavant", va indicar.
Els ministres es van reunir a Brussel·les amb la pressió dels agricultors de nou molt present i la seu del Consell envoltada d’un estricte perímetre de seguretat, per contenir les protestes i evitar que arribessin fins a l’edifici del Consell. Tot i així, uns 900 tractors van aconseguir colar-se fins al cor del Barri Europeu, on els agricultors van protagonitzar aldarulls contra les forces de seguretat, cremant mobiliari urbà i llançant ampolles, a la qual cosa la policia va respondre amb canons d’aigua i gasos lacrimògens. "El recurs a la violència és una cosa que no podem acceptar. És contraproduent. No és la manera de negociar", va recordar Clarinval poc abans de reunir-se, juntament amb el comissari europeu d’agricultura, Janusz Wojciechowski, amb representants del sector, entre els quals hi havia el representant d’Asaja, José María Castilla. "Podem qualificar-la com una reunió de bones pràctiques, però la realitat és que ara per ara no tenim res nou sobre la taula. Les eleccions s’acosten i això vol dir que si hi ha alguna presa de decisió (...) ens portaria al llarg termini", va recordar.
Protesta a Madrid
I si dimecres passat tres bous van recórrer els carrers del centre de Madrid, ahir va ser un gall. I al seu costat, agricultors que van carregar un carro ple de vi negre de la DO Rioja per tirar-lo al començament de la manifestació per protestar pels baixos preus.
Milers de treballadors del sector primari de totes les regions d’Espanya, tal com feien veure amb les banderes que portaven, i un centenar de tractors van respondre ahir a la crida de les tres principals organitzacions agràries (Asaja, COAG i UPA) a Madrid. Segons les dades facilitades per Delegació de Govern, fins a 5.000 persones van protagonitzar una concentració davant el Ministeri d’Agricultura que posteriorment va traslladar fins a la seu de l’Oficina Espanyola de la Comissió Europea.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
