La intel·ligència artificial i el 5G guanyen protagonisme en el Mobile 2024

Les grans companyies xineses tornen de manera presència al congrés i Huawei tornarà a ocupar l’espai més gran. Els organitzadors confien a arribar als 96.000 visitants.

La intel·ligència artificial i el 5G guanyen protagonisme en el Mobile 2024
3
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El Mobile World Congress (MWC) està de tornada. El recinte Gran Via de Fira de Barcelona obre avui les portes per acollir un dels esdeveniments tecnològics més importants del món. Fins dijous, la capital catalana tornarà a ser l’epicentre d’una indústria digital que no para d’expandir-se a un ritme frenètic.

Segons la consultora Accenture, aquesta edició tornarà a estar marcada per l’auge de la intel·ligència artificial (IA), camp de moda en el sector des de la irrupció de ChatGPT. Així doncs, l’MWC comptarà amb la participació de directius de les grans empreses que busquen capitalitzar aquesta tecnologia, com Microsoft, Google DeepMind, Meta, Nvidia, Qualcomm o Arm.

No obstant, hi ha vida més enllà de la IA. Les 2.400 empreses que es reuniran al recinte firal ubicat a l’Hospitalet de Llobregat també exposaran les últimes novetats en telefonia mòbil, connectivitat 5G i 6G, robòtica, realitat virtual i realitat augmentada, computació al núvol i el futur de les telecomunicacions.

Aquesta setmana, el MWC també celebra la seva majoria d’edat a Barcelona. El congrés va aterrar a la ciutat comtal el 2006 focalitzat en la indústria mòbil. Ara, fins a un 53% dels assistents a la fira prové d’altres àmbits com les finances, la salut, l’esport o l’automoció, un canvi que mostra com la transformació digital ha conquistat tota mena de sectors productius.

Més assistència

GSMA, patronal de la indústria mòbil i responsable de la fira, és optimista. El seu director general, Mats Granryd, va assegurar fa unes setmanes que l’edició que arrenca aquest dilluns aspira a arribar als 96.000 visitants. Tot i que el rècord del 2019 –109.000 assistents– encara queda lluny, la xifra augurada per l’organització seria la millor des de la pandèmia, que va obligar a cancel·lar el certamen.

Part d’aquest optimisme es deu a la tornada presencial de grans companyies xineses de telefonia com Xiaomi, Honor, OPPO o Huawei, que tornarà a ser el que més espai d’exposició ocuparà. La corporació China Telecom participarà per primera vegada en l’MWC. "La Xina és un destí absolutament crític per buscar aliances internacionals", assegura Francesc Fajula, director executiu de Mobile World Capital Barcelona, la fundació publicoprivada que treballa per impulsar l’ecosistema empresarial a la localitat.

Conscient d’aquestes previsions a l’alça, l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat ha incrementat notablement la seva activitat. Des de divendres passat, el nombre de vols comercials programats arriba als 8.470, cosa que suposa gairebé un 11% més que l’any passat i un 3% més que el 2019, el millor any de l’MWC des que va aterrar a la ciutat comtal.

Impuls a les ‘start-ups’

Entre les novetats d’aquest any destaca també el pes que guanya el 4YFN (4 Years From Now), el pavelló dedicat a les start-ups i als emprenedors. Aquest esdeveniment, que va començar a rodar associat a l’MWC però en un recinte diferent i que des de la pandèmia es troba als seus voltants, celebra el seu desè aniversari. I ho fa duplicant la superfície amb què va comptar l’any passat. Seran dos pisos en comptes d’un i 900 empreses expositores, unes 150 més que el 2019, quan es va arribar a la xifra rècord.

Notícies relacionades

Els organitzadors de l’esdeveniment calculen que hi haurà més de 9.000 emprenedors i gairebé 5.500 inversors que representen a fons amb 50.000 milions d’euros disponibles per injectar en start-ups. "No només serà especial, serà millor i més gran que mai: esperem donar la benvinguda a més start-ups que mai i serem a dos pavellons, així que expandim la nostra empremta en l’MWC", assegurava el director del 4YFN, Pere Durán, en una presentació portada a terme fa setmanes.

La idea de fons és evidenciar com serà el món en quatre anys, a través dels productes i serveis que dissenyen i desenvolupen aquest tipus d’empreses. El cop d’ull ràpid que permet el que han anat publicant les organitzacions participants promet molta IA, solucions de càrrega per al vehicle elèctric i per fomentar les energies netes o una àmplia varietat d’eines perquè les empreses agilitzin gairebé qualsevol tipus de procés.