Competència

Espanya prepara una multa de 486 milions a Booking

La CNMC proposa la sanció més gran de la seva història per les condicions als hotels

Espanya prepara una multa de 486 milions a Booking

David Page

1
Es llegeix en minuts
David Page

La Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) prepara la imposició d’una multa de 486 milions d’euros, la més alta de la seva història, al gegant nord-americà dels viatges online Booking.com després d’una llarga investigació sobre les condicions comercials imposades als hotels espanyols per vendre les seves habitacions.

Booking.com, una de les agències de viatges més grans online del món, ha revelat que ha realitzat unes provisions de 530 milions de dòlars (uns 486 milions d’euros) després que el supervisor espanyol li notifiqués al gener de manera provisional la seva pretensió d’imposar-li la històrica multa, a l’espera de tancar l’expedient en curs. "L’import de l’esborrany de la multa es basa en els ingressos històrics de Booking.com i és possible que l’import final s’incrementi quan es prengui la decisió, que s’espera per al juliol del 2024", augura la companyia en l’informe dels seus resultats financers anuals, anticipant que recorrerà la sanció si la CNMC finalment l’aprova en aquests termes, i remarcant que està col·laborant "de manera activa i constructiva" durant tota la investigació.

La CNMC va obrir l’octubre de 2022 l’expedient sancionador contra Booking després de les denúncies presentades per Associació Espanyola de Directors d’Hotel i per l’Associació Empresarial Hotelera de Madrid. Les associacions hoteleres denunciaven les condicions comercials que imposava el gegant online, que obligava els establiments a no oferir preus més baixos als de la plataforma i imposava l’exclusivitat en la comercialització davant d’altres agències, una condició que implica competència deslleial, aprofitant la seva posició de domini.

Pràctiques il·lícites

Notícies relacionades

La CNMC va iniciar la investigació formal davant "la possible imposició de condicions inequitatives als hotels situats a Espanya" i també la implementació de polítiques comercials que haurien pogut tenir efectes exclusionaris sobre les altres agències de viatges en línia, però també sobre altres canals de venda en línia. Pràctiques il·lícites que el regulador, de manera provisional, considera provades.

"Estem decebuts amb la proposta de resolució de la CNMC i en total desacord amb les seves conclusions. Presentarem aviat la notificació de la llei de mercats digitals de la UE, que té per objectiu garantir normes coherents per a les plataformes online en tota la UE i evitar la fragmentació a nivell nacional", adverteixen fonts de Booking.com.

Temes:

Espanyol