La distribució alimentària suporta uns tres canvis legals al dia

És una de les qüestions que han posat en el centre de les seves reivindicacions els treballadors del camp aquests dies. I, ara, l’última baula de la cadena agroalimentària els dona la raó: també els supermercats aguanten una càrrega administrativa que, en alguns casos, arriba a "posar en risc el model de negoci" del comerç espanyol. Segons les dades que va publicar ahir Asedas –Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats–, veu d’ensenyes com Aldi, Condis, Consum, Dia, Lidl i Mercadona, el 2023 es van aprovar o modificar 1.140 normes que afecten el comerç, que equival a una mica més de 3 al dia.
Aquest volum queda llunyíssim dels pics als quals es va arribar el 2020 i 2021 (més de 3.000 i 2.500 respectivament), tot i que, en els dos casos, les xifres estan molt inflades per les regulacions vinculades a la pandèmia de la covid. En canvi, sense comptar aquests dos exercicis, la corba del nombre de lleis que s’han anat modificant o aprovant des del 2019 és ascendent: menys de 500 aquell any, quasi 1.000 el 2022 i més de 1.100 l’any passat, un 14% més.
Costos operatius
Notícies relacionadesD’acord amb l’anàlisi que porta a terme aquesta patronal dels supermercats, gairebé la meitat són textos legals relacionats amb el medi ambient (486). La resta es divideix, essencialment, entre qüestions administratives vinculades a la seguretat alimentària (254) i amb l’empresa com a tal (221).
"El comerç –i la distribució alimentària en concret– està compromès amb els processos d’economia circular, de descarbonització i de report d’informació per fer més eficient la cadena", manifesta en un comunicat la directora de Sostenibilitat d’Asedas, María Martínez-Herrera. "No obstant, la legislació que ens arriba des de totes les administracions suposa enormes costos operatius, econòmics i de pèrdua d’eficiència".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer