El Prat prioritza cinc destinacions d’Àsia i Llatinoamèrica sense l’ampliació tancada

El comitè de rutes aèries ha contribuït a triplicar de 17 a 50 les destinacions intercontinentals a l’aeroport de Barcelona

El Prat prioritza cinc destinacions d’Àsia i Llatinoamèrica sense l’ampliació tancada
2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) torna a posar l’ull a l’Àsia i Llatinoamèrica. L’organisme, format per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, Aena i la Cambra de Comerç, treballa conjuntament per vendre internacionalment la destinació de l’aeroport del Prat i aconseguir més connexions intercontinentals.

La captació d’aerolínies que vulguin oferir destinacions des de la capital catalana es fa en fires i esdeveniments d’abast mundial. El CDRA va presentar ahir el pla estratègic per al període 2024-2025, en el qual es fixa en cinc rutes asiàtiques i llatinoamericanes com a prioritat per a l’aeroport de Barcelona: Xangai, Hong Kong, Lima, Delhi i Tòquio. Amb aquestes s’aspira a recuperar els 3,71 milions de viatgers de vols intercontinentals directes de l’any 2019.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, va desgranar el pla i va aprofitar per reivindicar l’eina, que funciona des del 2005. En aquests anys s’ha aconseguit passar de 17 rutes intercontinentals a 50, va destacar. Aquest creixement és el que justament va obrir el debat fa un parell d’anys de la necessitat d’adequar les instal·lacions del Prat: des d’Aena es va parlar directament d’ampliació, tot i que des del Govern no es veu de la mateixa manera, va remarcar el responsable del Departament de Territori.

De fet, aquest és el primer pla estratègic del CDRA que només arriba a dos anys de vigència, fins al 2025, quan habitualment es dibuixa a quatre anys vista. No obstant, Sanglas va evitar concretar com continuen les negociacions de la taula tècnica de l’aeroport, constituïda fa un mes però que s’ha donat tot el 2024 per prendre decisions.

Bones perspectives

La directora de l’aeroport de Barcelona-el Prat, Eva Valenzuela, va recordar el balanç del 2023, en el qual malgrat no haver aconseguit superar l’època prepandèmia s’ha detectat que a partir de novembre la pujada ha sigut molt més gran. El mercat africà i d’Amèrica Llatina va ser molt actiu l’any passat, però l’asiàtic encara no, va recordar. «Hi ha bones perspectives i també millora de freqüències en moltes destinacions», va destacar Valenzuela, que confia en la plena recuperació del trànsit previ a la pandèmia després de les xifres del 2023, un any de reptes i oportunitats.

Amb l’augment de la connectivitat aèria, el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu, va assegurar que la ciutat serà encara més pol d’atracció del talent. «Cal sumar noves destinacions però també augmentar les freqüències ja existents», va opinar.

Notícies relacionades

Sanglas, per la seva banda, va considerar que l’arribada de les aerolínies amb destinacions intercontinentals «ha sigut un èxit» i no coneixen cap altre cas d’«èxit» en el qual amb la «suma de les diferents administracions i societat civil» s’aconsegueixin tan bons resultats: «Aquesta col·laboració institucional i publicoprivada cal mantenir-la i enfortir-la», va instar el secretari de Mobilitat.

El CDRA vol millorar, a més, altres indicadors de l’aeroport del Prat: preveu que hi creixi un 12% la càrrega aèria, tenir un 13% més de passatgers en connexió i oferir un 23% més de seients.