Canvi de propietat
La plantilla de Celsa denuncia la venda de les plantes a l’estranger
La direcció encarrega a una consultora una valoració de les filials
Els sindicats CCOO i UGT van emetre ahir un comunicat en el qual acusen l’actual direcció de Celsa d’estar iniciant un "espoli programat" dels béns del gegant siderúrgic. Els representants dels treballadors, uns 10.000 en tot el grup, denuncien que els nous propietaris de la corporació, fins fa poc governada pels Rubiralta, la família fundadora, tenen planejat vendre els actius de la companyia a l’estranger, més concretament les plantes a Polònia, Noruega i el Regne Unit.
Fonts de la direcció de Celsa van confirmar que han contractat la consultora Citi perquè realitzi una "valoració de les filials estrangeres del grup". Si bé van aclarir que encara no han pres una decisió definitiva. "Aquesta decisió respon a la voluntat que té la companyia d’aprofundir en el coneixement i alternatives que ofereixen les seves divisions internacionals. Es tracta d’un exercici d’exploració i en cap cas s’ha pres cap decisió concreta", afirmen des de la direcció.
El setembre del 2023 un jutge va dictar una sentència pionera, partint de la nova llei concursal, i va traspassar la propietat de Celsa als seus fons creditors. Fins aleshores el gegant siderúrgic, el productor més gran d’acer de tot Europa i amb una facturació anual de 6.000 milions d’euros, pertanyia a una de les branques de la família Rubiralta. Era l’empresa familiar catalana més gran i estava governada per Francesc Rubiralta. Però van sustentar la seva estratègia empresarial en els últims anys a contraure quantitats creixents de deute amb passius de més de 2.800 milions d’euros.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
