Congrés internacional a Barcelona

Pantalles led d’altíssima definició per al futur

En un futur ja molt palpable, les finestres dels vagons de metro tindran vídeos publicitaris integrats, i les vitrines d’una pastisseria donaran informació digital dels ingredients del producte que mostren i permetran al client comprar-lo des d’allà

Pantalles led d’altíssima definició per al futur

PAULA CLEMENTE

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

A l’aeroport o en un centre comercial, els punts d’informació seran avatars capaços d’entendre i respondre preguntes bàsiques; les pantalles tindran tanta resolució que, en segons quines oficines, un model virtual podrà substituir les maquetes actuals, i un actor en tindrà prou d’anar a un plató pròxim a casa seva per rodar a Roma, Berlín, Nova York o enmig de l’espai. El que faci falta. "El potencial és immens", resumeix el portaveu d’una de les empreses participants a l’Integrated Systems Europe (ISE), l’esdeveniment dedicat a la indústria audiovisual que se celebra aquesta setmana a Fira de Barcelona.

La fira aspira a ser –dit pel seu director general, Mike Black-man- una mena de showroom gegant en què integradors, distribuïdors i consultors puguin tenir contacte directe amb tot el que ofereix ara mateix el mercat. Sigui en so, en imatge, en eines de producció. Així, a diferència d’altres fires de l’estil, en aquesta es pot interactuar amb innovacions de tall futurista, però que són ja una realitat. I malgrat que, de moment, aquestes siguin en molts casos només accessibles per a unes quantes persones (per inversió o tecnologia necessària), sembla més que evident que aquesta estampa serà habitual a les ciutats tard o d’hora.

Serveixi com a exemple la Milla d’Or del saló, l’encreuament que ocupen les companyies més conegudes i amb més estructura a l’esdeveniment: Epson, LG, Panasonic o Samsung. La primera aposta per tota una línia de projectors i tecnologia de comunicació visual que arriba al seu zenit amb el projector 4K més petit i lleuger del món, segons diuen. La seva atracció és un paraigua gegant la tela del qual és una pantalla en què es projecten imatges de festivals icònics de tot el món.

Al seu costat, la sud-coreana LG ha optat per un pal d’uns quatre metres d’alt integrat per una mica més de 300 petites pantalles mòbils que formen relleus i figures al so dels visuals que mostren. L’origen de l’invent, expliquen des de la mateixa companyia, és el desig de Coca-Cola de muntar una estructura promocional que permetés al refresc sortir de la pantalla.

Notícies relacionades

Però, més enllà de la proposta artística, la firma presenta a la fira una pantalla translúcida pensada per al món del comerç o dels museus, per exemple, i que ja han aconseguit fer modulable. També una vitrina tàctil capaç tant d’informar dels ingredients d’un pastís com d’oferir al client l’opció de comprar-lo. O un sistema que reconeix gènere i edat de qui observa una pantalla per personalitzar la publicitat que hi apareix.

Samsung, que gaudeix de l’estand que més curiosos aglutina, aposta també per la transparència convertint la seva nova pantalla Micro Led transparent en l’atracció central a la fira. L’exemple que fa servir és la simulació d’un partit de futbol vist a través d’una mena de cabina els vidres de la qual van mostrant informació tècnica del joc. La companyia sud-coreana també ha tret l’artilleria pesant amb The Wall, una pantalla de més de 400 polzades amb una distància tan petita entre píxels i uns díodes leds tan estrets que gairebé sembla que estiguin a punt d’esquitxar quan mostren imatges d’aigua.

Temes:

Roma Berlín