Hidrogen verd
Enagás xifra en 1.000 milions el cost espanyol de l’hidroducte BarMar

Enagás calcula que el futur hidroducte que unirà Barcelona i Marsella, conegut com a BarMar, i que servirà per exportar hidrogen verd a Europa, així com la connexió amb Portugal, suposaran un cost per a Espanya d’uns 1.000 milions d’euros, el 40% dels 2.500 milions que costa el total de les dues interconnexions, segons va revelar el conseller delegat de l’operador gasista espanyol, Arturo Gonzalo Aizpiri, ahir. A aquesta xifra hi cal afegir 3.700 milions d’euros de la infraestructura troncal espanyola i 1.200 milions més d’emmagatzematge subterrani.
Els 1.000 milions d’euros representen el cost de la interconnexió amb França i Portugal que correspon a territori espanyol, una altra cosa serà com es finança. Al març el Parlament Europeu preveu ratificar la decisió de la Comissió Europea que situa el denominat H2Med –això és el BarMar i la interconnexió portuguesa– com a projecte d’interès prioritari (PCI) per poder obtenir, així, prioritat en la tramitació i possibilitat d’accés a finançament europeu.
Finançament
Notícies relacionadesEl projecte compta amb la col·laboració dels operadors d’Alemanya, França i Portugal, per estendre la ramificació a aquests països, tot i que en el primer cas el principal dilema és com es finança la infraestructura, mentre que en el segon és l’interès del Govern francès d’incloure hidrogen generat amb energia nuclear.
El conseller d’Enagás va revelar la xifra d’inversió corresponent a Espanya durant la celebració del II Dia de l’Hidrogen, en què es van presentar els resultats del sondeig realitzat per la companyia a la indústria per conèixer l’interès real que hi ha a Espanya per produir, consumir i comprar hidrogen verd. El resultat ha sigut la recepció de 650 projectes de 206 empreses, cosa que "reflecteix la realitat del moment en què està el mercat emergent de l’hidrogen a Espanya", va afirmar Aizpiri.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Tribunals Absolt el guàrdia urbà acusat de disparar un sensesostre a Barcelona el 2020
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- El Govern sospesa la mesura ¿Es pot prohibir la compra d’habitatge per especular? ¿Ho pot fer Catalunya? L’estudi en què es basa Illa
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre