Patronals
La CEOE i Foment critiquen el "monòleg social" del Govern central
Els presidents de la CEOE, Antonio Garamendi, i de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre han carregat avui a Barcelona contra el que el primer ha descrit com "el monòleg social" que ha imposat el Govern central en matèries com la pujada del salari mínim o la reducció de la jornada laboral.
Durant un debat organitzat per El Economista al Palau Macaya de la Fundació La Caixa a Barcelona, s’han esforçat a donar un missatge de coincidències en qüestions essencials com el retorn de les seus de les empreses a Catalunya, "sense incentius ni penalitzacions". Segons el parer de Sánchez Llibre, la tornada es produirà "quan a Catalunya hi hagi un clima de normalitat política, que avui no existeix".
També han coincidit en les crítiques al Govern català per haver deixat passar l’oportunitat de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona. Sense voler entrar en qüestions polítiques, tots dos s’han centrat en la importància de la confiança perquè hi hagi inversió. Garamendi ha fet servir un símil futbolístic: "Volem sortir al camp i saber quines són les normes. Les canvien i a sobre veus l’àrbitre vestit de l’equip contrari".
- Entendre-hi més Ejae, una guerrera k-pop de carn i ossos
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
