La comissió tècnica sobre el futur del Prat es dona un any per treballar
Ha passat gairebé un any, però finalment s’ha constituït la comissió tècnica que ha d’afrontar la "millora" de l’aeroport de Barcelona-el Prat. Tal com es preveia, la primera trobada ahir a Barcelona entre el Govern català i l’Estat va servir simplement per fixar un calendari: les administracions es donen tot aquest any per prendre decisions sobre la infraestructura, la governança i les connexions ferroviàries.
"La voluntat era fer efectiu un compromís que teníem", va dir el secretari de Mobilitat i Infraestructures. La simple constitució d’una comissió tècnica sobre l’aeròdrom barceloní s’allargava des del gener de l’any passat, amb el pacte de pressupostos entre ERC i el PSC. Des de la Conselleria de Territori es va entregar un document als representants del Ministeri de Transports i Mobilitat amb la proposta dels tres apartats per tractar. Seran paritàries, però tampoc se sap si seran una per a cada tema. "Es definirà en les pròximes setmanes", va dir Sanglas.
Notícies relacionadesEl número dos de Territori va assegurar que la Generalitat vol que es tingui en compte "tot el sistema aeroportuari català, amb Girona i Reus, amb visió multipista", i que, en el cas de la infraestructura del Prat "volem que es respecti el medi ambient i els drets acústics dels veïns".
En els últims 12 mesos han proliferat les propostes per afrontar una millora a l’aeroport que permeti guanyar en connexions intercontinentals. Des de la llarga i plena de compareixences comissió de Foment del Treball fins a la de Barcelona Global, la plataforma ambiental Oikia o la d’un grup d’experts que va arribar a dibuixar una pista sobre el mar. "Tindrem en compte totes les opcions que hi ha sobre la taula", va assegurar el secretari de Mobilitat, per a continuació apuntar que potser acaba sorgint "una proposta híbrida". "Hi ha hagut opcions molt noves i d’altres que ja veurem si es poden portar a cap".