La renda garantida es revaloritzarà cada any a Catalunya
El president de la Generalitat arriba a un preacord amb la patronal i els sindicats

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va preacordar ahir amb les patronals i els sindicats revaloritzar automàticament cada any l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC), segons van confirmar fonts coneixedores de les converses a EL PERIÓDICO. Aquesta és la referència per revisar subsidis com la renda garantida de ciutadania (RGC) o el bo de lloguer jove, entre d’altres, i que fins ara depenia de la discrecionalitat de cada Executiu. Aragonès es dona de marge el primer semestre del 2024 per consensuar els mecanismes sobre els indicadors amb què es revaloritzarà aquesta renda mínima.
Els ingressos aniran pujant
La revalorització automàtica de l’IRSC donarà tranquil·litat als beneficiaris i una garantia que els seus ingressos aniran pujant, amb major o menor intensitat. I és que durant l’última dècada aquest indicador va estar congelat i no va ser fins a l’any passat que, després d’un acord similar amb patronals i sindicats, el Govern d’Aragonès es va avenir a revaloritzar-lo. Per a l’any que ve les parts han pactat incrementar-lo un 4%, segons va avançar l’agència Efe i va confirmar aquest mitjà. La quantia de l’IRSC arribarà així als 639,2 euros mensuals o als 8.949 euros anuals.
Notícies relacionadesAquest és un dels pactes tancats ahir entre Govern i agents socials, que els màxims representants rubricaran avui en un acte protocol·lari al Palau. Allà el president mirarà d’escenificar un consens de mínims de cara als pressupostos del 2024 i armar-se de legitimitat per prosseguir les negociacions amb els partits polítics, reeditant el guió de l’any passat, quan va aconseguir el suport del PSC i els Comuns als seus comptes.
En aquesta línia, la Generalitat també s’ha compromès a, si aconsegueix lligar primer aquesta qüestió amb el Govern central, obrir una comissió amb patronals i sindicats amb la idea d’estudiar conjuntament el traspàs de l’ingrés mínim vital (IMV) a Catalunya. Actualment aquesta renda mínima se solapa, en alguns aspectes, amb la catalana i Aragonès vol integrar-la juntament amb els agents socials.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»