Iberia ofereix més cessions per aplanar la compra d’Air Europa

La propietària de l’aerolínia confia que el seu nou plantejament convenci ara la Comissió i autoritzi l’operació

Iberia ofereix més cessions per aplanar la compra d’Air Europa

AGUSTÍ SALA SARA LEDO

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Sara Ledo

IAG, la societat matriu propietària d’Iberia, ha formalitzat la sol·licitud de compra d’Air Europa davant la Comissió Europea. A partir d’aquest moment "queden mesos de treball al davant", però la companyia confia a poder tancar-la al més aviat possible el 2024. L’aerolínia ha presentat una oferta de cessions a la competència "significativament més elevada" a la del procés anterior, en el qual no va aconseguir convèncer les autoritats comunitàries.

"El paquet de remedies (mesurades per garantir la competència) és molt ambiciós. IAG/Iberia confia que respondrà plenament a les possibles preocupacions de la Comissió. S’augmenta significativament la proposta feta en l’anterior ocasió per garantir una competència forta en totes les rutes". Al seu torn destaca que es planteja "un enfocament més ampli referent a remedy takers (interessats en els actius i drets en venda)". I afegeix que "diverses companyies han mostrat molt interès a ser adjudicatàries, cosa que dona mostra de la importància i la viabilitat del paquet".

El febrer passat, tres anys i més de tres mesos després del primer anunci de compra, Iberia va tancar la compra d’Air Europa amb la família Hidalgo per un total de 500 milions d’euros, segons van anunciar les dues companyies després del tancament del mercat. L’acord suposava l’adquisició per part del grup IAG del 80% restant d’Air Europa –després que a l’agost pagués 100 milions pel 20% de la companyia– per 400 milions d’euros.

El conseller delegat d’IAG, Luis Gallego, destaca que "aquest acord oferirà beneficis als consumidors i a l’economia espanyola en general, a més de millorar la competitivitat de Madrid respecte a altres hubs a Europa". Brussel·les té ara un màxim de 35 dies laborals per demanar més informació. En cas de no aprovar en una primera fase l’operació, el termini es pot allargar entre 90 i 110 dies laborals, segons fonts coneixedores del procés.

Fonts d’Iberia destaquen que "aquesta operació és bona per a Espanya: millorarà la connectivitat, la competitivitat del hub de Madrid a Europa, crearà ocupació de qualitat i ajudarà a desenvolupar el turisme i impulsarà el creixement econòmic".

Augment de rutes

Notícies relacionades

Segons el parer de l’aerolínia els beneficis per als consumidors es concretaran en un augment de les rutes, les freqüències i, gràcies a l’optimització dels horaris de vol, també la flexibilitat per als viatgers. Una altra de les variables és que facilitarà, almenys, 500 noves combinacions d’origen i destí i especialment, les rutes a Àsia des d’Espanya.

Respecte al hub de Madrid-Barajas i per a la competitivitat europea destaquen que "l’operació transformarà Madrid-Barajas i augmentarà la competència aèria tant dins d’Europa com entre Europa i la resta del món". D’aquesta manera podrà competir amb els grans hubs de la Unió Europea (UE) com París, Munic, Frankfurt i Amsterdam (tots aquests amb una sola aerolínia de referència).

Temes:

Iberia