Cent empleats de CaixaBank desenvoluparan ‘apps’ de la IA generativa

Cent empleats de CaixaBank desenvoluparan ‘apps’ de  la IA generativa

Prensa Ibérica

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Nova ostentació de força de la intel·ligència artificial (IA) generativa en terreny empresarial. CaixaBank, un dels principals bancs d’Espanya, posarà més de cent treballadors a investigar i desenvolupar aplicacions basades en aquesta tecnologia. Ho fa amb la intenció d’accelerar la innovació digital en general, però també de trobar processos que millorin l’experiència del client. Pensen a evitar-li haver d’explicar una vegada i una altra la mateixa història al telèfon si un problema passa d’un agent a l’altre, tenir un gestor molt més disponible a l’estalviar-li tasques més rutinàries o que pugui parlar de manera molt més fluida amb un teleoperador robòtic.

L’han anomenat projecte GenIAI, inclou treballadors tant de les oficines de Barcelona i Madrid com alguns efectius de BPI (banc portuguès propietat del grup), i compta amb Microsoft i Accenture com a socis estratègics, cosa que els dona accés a models GPT que encara no estan disponibles al mercat.

Notícies relacionades

"L’objectiu és analitzar el potencial d’aquesta nova tecnologia i desenvolupar casos d’ús en els quals la IA pot contribuir a impulsar la innovació digital i la millora de processos en totes les línies d’activitat de l’entitat, tant per millorar la satisfacció dels seus clients com l’experiència d’usuari dels seus empleats", sintetitza la companyia en una nota. "També pretén agilitzar i fer més eficients nous desenvolupaments de software i arribar a millorar processos d’analítica d’informació de gestió", afegeix el text, en el qual es parla de desplegar alguna de les solucions l’any que ve.

Per exemple, la intel·ligència artificial generativa manté el context de les converses amb els clients, així que un gestor pot tenir la informació del motiu d’una trucada i altres detalls quan aquesta vingui d’un altre departament o company. Això escurça el temps que el client ha d’estar al telèfon i l’estona que el treballador ha de dedicar a la gestió.

Temes:

Barcelona Intel