Dia ven Clarel al grup colombià Trinity per 42,2 milions

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Dia Retail, filial del grup Dia, ha arribat a un acord per a la venda de Clarel al grup colombià Trinity per uns 42,2 milions d’euros, segons va informar ahir la companyia, que va precisar que aquest import pot variar en funció de determinats paràmetres. En concret, Dia rebrà per l’operació un mínim d’11,5 milions d’euros pagables el 2024 i un import màxim addicional de 15 milions d’euros el 2029. Addicionalment, percebrà un deute per cobrar de 18,7 milions (15,7 milions net de caixa) pagable esglaonadament (4,2 milions el 2024, 12,3 milions el 2027 i 2,2 milions el 2029), cosa que resultaria en uns fons totals màxims estimats de 42,2 milions d’euros. L’acord assolit amb l’empresa colombiana Trinity inclou, entre altres actius, aproximadament 1.000 botigues Clarel distribuïdes per tot el país i tres centres de distribució.

Notícies relacionades

Dia Retail destinarà els recursos obtinguts amb aquesta venda a avançar en la consolidació del seu creixement, segons va assegurar el grup a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). L’operació està subjecta a l’autorització pertinent de competència, i s’espera que pugui ser completada durant el primer semestre del 2024. "Estem decidits a fer de Clarel una de les marques més apreciades pels espanyols, construint sobre el que s’ha construït fins avui, i propiciant noves oportunitats de creixement per a la marca i el negoci", va assenyalar el president del grup Trinity, Omar González.

Per la seva banda, el conseller delegat de Dia, Martín Tolcachir, va destacar que "en aquesta nova etapa de consolidació del creixement", el grup vol posar el focus "en el que sap fer millor: la distribució alimentària de proximitat". Així doncs, com a conseqüència d’aquesta operació, Dia estima un impacte comptable negatiu de 9,4 milions d’euros en el seu compte de resultats consolidat del 2023.

Temes:

El País Focus