En una sentència
El TC declara constitucional la ‘llei rider’ i avala el reconeixement de drets laborals als repartidors
El Tribunal Constitucional ha avalat la principal aposta de la vicepresidenta segona del Govern i líder de Sumar, Yolanda Díez, la coneguda com a ‘llei rider’, que reconeix drets laborals als repartidors de les plataformes. La decisió de la majoria del ple de l’alt tribunal es va avançar a finals de setembre quan es va rebutjar la proposta de sentència del magistrat Ricardo Enríquez, partidari de declarar inconstitucional la norma, segons van informar fonts jurídiques a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
Després de quedar en minoria, el magistrat de tendència conservadora va retirar la seva ponència per refer-la, segons el criteri de la majoria del tribunal, i resoldre d’acord amb ell el recurs de Vox contra la norma. En el ple d’aquesta setmana la ponència no va ser la seva sinó la de Ramón Sáez Valcárcel, que proposava declarar-ne la constitucionalitat i rebutjar el recurs del PP.
Els extrems d’aquesta sentència, que són els que han comptat amb el suport del ple, s’estendran també al recurs de Vox contra el Reial Decret Llei 9/2021 relatiu als drets laborals de les persones dedicades al repartiment en l’àmbit de les plataformes digitals.
Notícies relacionadesLa llei, negociada durant sis mesos entre el Ministeri de Treball, la patronal i els sindicats, introdueix bàsicament dues novetats en els drets laborables de les persones dedicades al repartiment a través de plataformes digitals. D’una banda, explicita a l’Estatut dels Treballadors que els repartidors de les plataformes digitals són assalariats, com va declarar el Tribunal Suprem cada vegada que s’ha pronunciat sobre la qüestió.
De l’altra, obliga totes les empreses a explicar les implicacions laborals dels seus algoritmes en el dia a dia dels treballadors per entendre les decisions que els afecten.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Més traçat del metro sense nous combois
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
