Agricultura
El sector de l’oli d’oliva creu que el preu s’aproxima ja al límit
Cooperatives Agroalimentàries considera que la caiguda de la demanda de consum forçarà una baixada
La falta de producte d’enllaç entre temporades ha tensionat el mercat fins a límits desconeguts

La constant pujada del preu de l’oli d’oliva, com a conseqüència de les baixes produccions de les dues últimes temporades i les males expectatives de cara a la pròxima campanya, ha posat ja en alerta tant consumidors com productors.
Els primers, perquè consideren excessiu l’encariment d’un producte fonamental a la cuina, que al preu que s’està comercialitzant està provocant un descens en la demanda. Els segons, perquè estan comprovant que aquesta carestia del producte està començant a provocar una caiguda en les vendes, no només al mercat interior, sinó també en l’exportació, «on tanta feina ha costat posicionar-nos», explica el president de Cooperatives Agroalimentàries de Còrdova, Rafael Sánchez de Puerta, que, al seu torn, creu que aquesta escalada de preus ja està arribant al límit perquè considera que és una situació insostenible. «Si el consum se’n ressent, allò natural és que el preu es contingui», afirma.
Tot i així, veu perfectament justificada la situació, sobre la qual assenyala que «no està passant res que no estigués previst. Tot el que hem anat dient durant les últimes campanyes s’ha confirmat».
Notícies relacionadesEs refereix l’empresari que han sigut dues temporades consecutives amb una producció molt ajustada, que ha impedit que hi hagi prou producte per garantir l’enllaç de les dues campanyes. Per això, apunta Sánchez de Puerta, «el final de la collita actual s’ha vist molt tensionat», ja que no queda prou oli per a la venda. S’hi suma, continua explicant l’empresari, que les perspectives per a la pròxima campanya també són dolentes. Recorda que aquest any les sortides s’han quedat molt lluny de la mitjana anual, que ronda les 140.000 tones, ja que amb prou feines ha superat les 90.000.
Davant aquesta situació, el president de Cooperatives Agroalimentàries indica que cal buscar solucions tendents a augmentar la producció i que passen per augmentar la superfície d’oliverar de reg, perquè això «també beneficia el consumidor», indica. Aquest augment de l’oliverar de regadiu suposarà un increment de producció, mentre també serviria per millorar les perspectives del sector, perquè la majoria de l’oliverar actual és de secà i, després dels anys de falta de pluja que s’han patit, aquesta modalitat és la que més ho ha patit.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se