A worker from the SEAT factory, under the Volkswagen group, works on an engine of a SEAT Leon car, in Martorell near Barcelona

A worker from the SEAT factory, under the Volkswagen group, works on an engine of a SEAT Leon car, in Martorell near Barcelona / REUTERS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Seat va obtenir un benefici operatiu rècord de 371 milions d’euros durant el primer semestre del 2023, segons ha informat l’empresa automobilística aquest divendres en un comunicat. La firma amb fàbrica a Martorell va tornar als números verds després de perdre 97 milions durant els primers sis mesos del 2022, a causa de l’impacte derivat de la crisi dels semiconductors. «La rendibilitat ha continuat progressant i assoleix un 5%», destaquen al seu comunicat.

El resultat està impulsat principalment per les vendes de la marca Cupra, que ha registrat el millor primer semestre de la seva història amb un total de 107.300 cotxes entregats. Des de la seva creació, el 2018, la corporació ha venut uns 400.000 vehicles de la marca Cupra, més del 25% d’aquests només en el primer semestre d’aquest any. «L’ambició a mitjà termini de Cupra és vendre 500.000 cotxes a l’any», s’ha fixat la companyia.

En els bons resultats presentats també hi han influït els volums de producció més grans registrats als vehicles de la firma Seat, també beneficiats per una estabilitat més gran en la cadena de subministraments. En total, les vendes de la companyia van superar els 7.400 milions d’euros, cosa que representa un increment del 37,8%.

Notícies relacionades

«Els millors resultats de la nostra història en un primer semestre signifiquen una fita molt especial. [...] El nostre objectiu és obtenir un benefici operatiu més sòlid i convertir-nos en una empresa encara més sostenible i rendible en els pròxims anys. El millor encara ha d’arribar», ha declarat el conseller delegat, Wayne Griffiths.

Els resultats del primer semestre de Seat contrasten amb els presentats un dia abans pel Grupo Volkswagen, propietari de la històrica firma espanyola. Els alemanys van vendre més, concretament entre gener i juny un total de 4,37 milions de vehicles (un 12,8% més que fa un any), i van facturar un total de 156.300 milions d’euros. No obstant, els seus beneficis es van reduir un 20%, fins als 8.521 milions d’euros. La corporació va argumentar aquest descens a causa de l’augment del cost de les matèries primeres i els tipus d’interès.