Cessament col·lectiu
Getir pacta l’ero, n’acomiada els 1.560 repartidors i se’n va d’Espanya

La direcció de Getir ha arribat a un acord amb els treballadors per tancar l’expedient de regulació d’ocupació (ero) que estava negociant. La companyia d’origen turc acomiadarà la totalitat de la plantilla, 1.560 empleats, i deixarà d’operar a Espanya, segons confirmen tant fonts de l’empresa com dels sindicats.
Després d’un mes de converses, finalment la direcció i les centrals han consensuat un paquet d’indemnitzacions més enllà del mínim establert per llei. Els repartidors obtindran 33 dies per any treballat, amb un límit de 24 mensualitats. L’equivalent a un acomiadament improcedent, que regirà per a tots els cessats amb un sou igual o inferior a 40.000 euros a l’any. És a dir, la majoria de la plantilla, ja que els repartidors cobraven una mica per sobre del salari mínim interprofessional. Si el treballador afectat té entre 55 i 62 anys, s’emportarà un plus de 500 euros. Si té més de 62 anys, un plus de 1.000 euros.
Per als empleats amb salaris superiors als 40.000 euros bruts a l’any, la indemnització serà de 31 dies per any treballat, amb un límit de 24 mensualitats.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos