Transició verda
L’energètica pública catalana entra en el capital de dos parcs eòlics
El Govern ha autoritzat avui L’Energètica, companyia pública, a entrar en el capital de dos parcs eòlics. Es tracta de Pebesa i Trucafort, al sud de Catalunya. Amb aquestes operacions, la companyia pública inicia la seva activitat de generació d’electricitat d’origen renovable a tot el territori. Això s’afegeix a l’energia produïda a partir d’instal·lacions fotovoltaiques a les cobertes dels edificis de la Generalitat.
Com a conseqüència de l’autorització del Consell Executiu, L’Energètica assumirà la participació que en l’actualitat controla Avançsa, societat també pública, a les societats Parc Eòlic Baix Ebre, SA (Pebesa) i Societat Eòlica l’Enderrocada.
Pebesa gestiona un parc eòlic de 4,05 megawatts (MW) a Tortosa (Baix Ebre) i Avançsa és propietària d’un 25,33% de les seves accions. Per la seva banda, Societat Eòlica l’Enderrocada és la propietària del parc eòlic Trucafort, de 29,85 MW de potència, ubicat a l’Argentera, Colldejou (Baix Camp), Pradell de la Teixeta i la Torre de Fontaubella (Priorat), i Avançsa és titular d’un 9,65% del seu capital.
Més pes d’Avançsa
També s’ha autoritzat a incrementar la participació de la Generalitat en el capital de Pebesa. El Govern, a través d’Avançsa, adquirirà un 7% de els accions de l’empresa al Consell Comarcal del Baix Ebre, amb el que la seva participació ascendirà al 32,33%.
Amb aquestes iniciatives es pretén dotar L’Energètica d’una cartera d’instal·lacions de generació d’energies renovables i s’afegeix a la cessió de tots els sistemes fotovoltaics existents, en curs d’execució i dels que s’impulsin a partir d’ara als immobles de la Generalitat.
Així, se segueix amb el procés d’integració de la gestió de tots els sistemes de producció d’electricitat d’origen renovable que són titularitat de la Generalitat
- LES CINC CLAUS TÀCTIQUES Lamine Yamal munta una botiga de llaminadures a Montjuïc
- 220 alumnes Tanca l’escola Mireia per falta d’alumnes després de 65 anys
- Crònica rosa El City motiva la ruptura de Guardiola
- Futbol El Madrid lliga l’arribada de Xabi Alonso per a aquest estiu
- Tribunals Un jutjat investiga Joan Laporta per estafar 4,7 milions d’euros a una família que va guanyar la Primitiva
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Educació Catalunya farà una «avaluació emocional» del professorat com a factor clau per remuntar el sistema
- Els comptes de Barcelona Collboni proposa un pressupost per al 2025 amb nou rècord i mesures d’ERC i els Comuns
- Economia El jutjat conclou que la caiguda de l’amo de Mango va ser accidental i arxiva la investigació
- Crisi hídrica El Govern adverteix que al març tornaran les restriccions d’aigua si no plou