Millora
El Banc d’Espanya eleva al 2,3% la previsió de creixement per a aquest any i disminueix al 3,2% la d’inflació

El Banc d’Espanya preveu ara que l’economia espanyola evolucionarà el 2023 millor del que el mateix organisme esperava al març. El Banc d’Espanya ha publicat aquest dilluns les seves noves projeccions macroeconòmiques, que eleven en set dècimes la previsió de creixement del PIB per a aquest any, fins al 2,3%, per sobre, fins i tot, de la previsió oficial del Govern espanyol, del 2,1%. Alhora, ha corregit a la baixa la previsió d’inflació per a aquest any, fins a una mitjana del 3,2%, cinc dècimes per sota de l’anterior estimació, del març, si bé, els aliments encara encaixaran aquest any una pujada de l’11,5% (després de l’encariment del 12,2% del 2022).
Quant als preus, les projeccions del Banc d’Espanya preveuen que la inflació general –que en la mitjana del 2022 es va situar en el 8,3%– descendirà fins al 3,2% el 2023 i experimentarà un cert repunt fins al 3,6% el 2024, per la retirada de les mesures per afrontar la crisi energètica abans de reduir-se fins a l’1,8% el 2025. Per la seva banda, es preveu que el component subjacent dels preus creixerà un 4,1% aquest any –tres dècimes més que en el 2022– i es desaccelerarà fins al 2,1% i l’1,7% en els dos anys següents.
Menys atur, però més dèficit
Notícies relacionadesEl Ministeri d’Economia ha acollit amb satisfacció la revisió a l’alça del creixement del PIB publicada aquest dilluns pel Banc d’Espanya, així com la correcció a la baixa de la seva previsió de la taxa d’atur, que ara se situa en l’entorn del 12% per al 2022 (12,2%, la mateixa previsió que estima el Govern espanyol) i rebaixa encara més la seva estimació d’atur de cara al 2025 (11,3%), 7 dècimes menys que en la seva previsió anterior (març del 2023).
Respecte als comptes públics, el Banc d’Espanya preveu que el dèficit públic se situarà aquest any en el 4,8% del PIB previst pel Govern espanyol. No obstant, de cara al 2024 el Banc d’Espanya preveu que el dèficit se situarà en el 3,8%, vuit dècimes més que el previst pel Govern espanyol en l’Actualització del Pla d’Estabilitat (3%) i per sobre de límit del 3% del PIB que fixen les regles europees.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032