Treball i els sindicats, a punt de segellar l’estatut del becari

Treball i els sindicats estan a un pas de segellar l’estatut del becari, sense comptar amb els empresaris. Fonts de la negociació afirmen que el text, «després de molt més d’un any de negociació, es troba a punt de culminar, per la qual cosa l’acord és imminent».
La fórmula consensuada en aquest acord avançat per ‘El País’ i confirmada per aquest diari, recollirà «gran part de les demandes sindicals com són la definició clara de les pràctiques per evitar fraus, la compensació de despeses o l’establiment d’un règim sancionador efectivament dissuasori», segons les mateixes fonts.
La patronal CEOE queda al marge d’aquest pacte, ja que considera que s’ha de fer un parèntesi en el diàleg social una vegada dissoltes les Corts per la convocatòria anticipada d’eleccions generals el 23 de juliol.
Notícies relacionadesL’estatut del becari era una de les qüestions que l’Executiu s’havia reservat per al tram final de la legislatura. El Ministeri de Treball ha insistit que en el seu full de ruta continuava incloent aprovar l’esmentada norma abans dels comicis. Si segella definitivament el pacte aquest haurà de ser ratificat per la Diputació Permanent del Congrés.
La normativa planteja obligar totes les empreses que acollissin estudiants en pràctiques a costejar-los el transport i el material. I si no ho fessin s’exposarien a sancions de fins a 7.500 euros, segons l’últim esborrany remès a patronal i sindicats, a què va tenir accés EL PERIÓDICO.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"