Relleu
Unicaja Banco acorda la sortida del seu conseller delegat, Manuel Menéndez
El directiu afrontava en les pròximes setmanes la reavaluació del seu càrrec, tal com estava fixat en l’acord d’integració d’Unicaja i Liberbank, i tenia molt difícil la seva continuïtat

Unicaja Banco ha acordat la sortida del seu conseller delegat, Manuel Menéndez, que abandona així el seu lloc dos anys després de la integració de l’entitat financera malaguenya amb l’asturiana Liberbank. Menéndez afrontava en les pròximes setmanes la reavaluació del seu càrrec, tal com estava fixat en l’acord d’integració firmat al seu dia, que establien com a data límit per al canvi de governança el final del mes de juliol. Les previsions al sector, veient els moviments que hi ha hagut en el consell en els últims mesos, ja indicaven que tenia molt difícil la seva continuïtat. La sortida de Menéndez, que evita ara haver d’encarar aquesta reavaluació, serà sotmesa a la decisió d’un consell extraordinari que se celebrarà aquest mateix dijous, segons han explicat a aquest diari fonts del sector.
En els últims mesos, l’entrada en el consell del banc dels nous consellers que representen la Fundació Unicaja i la sortida d’independents de l’òrbita de Menéndez havia situat la correlació de forces en el consell en proporció favorable al denominat bloc malagueny (l’antiga Unicaja) davant la part asturiana (que procedeix de Liberbank).
Per a aquest mateix dijous s’ha convocat una reunió del patronat de la Fundació Unicaja, accionista majoritari del banc amb el 30,2% dels títols, en la qual s’abordarà també la qüestió de la marxa de Menéndez. Aquest patronat de la Fundació se celebra de forma prèvia al consell d’administració del banc.
Per a la substitució de Menéndez, Unicaja Banco sospesa en les últimes setmanes si buscar un CEO en l’actual panorama financer o mirar cap a dins i nomenar per al càrrec un directiu de la mateixa casa, segons expliquen aquestes mateixes fonts.
Tasques del consell
Notícies relacionadesEl banc també haurà d’abordar abans de final de juliol una altra de les directrius del canvi de governança, relativa a la pèrdua de funcions executives de la figura del president (lloc que actualment ocupa Manuel Azuaga), una cosa també prevista en els acords de fusió i en línia amb les directrius europees per al sector financer.
El consell d’administració d’Unicaja Banco té actualment la següent composició. Tot i que consta formalment de 15 membres, el nombre d’integrants és d’11, ja que hi ha quatre vacants d’independents que han de ser cobertes. Són les que han deixat lliures, de manera successiva, María Garaña (que va presentar la seva renúncia al gener), Isidoro Unda i Maite Costa (que no van ser ratificats per la junta d’accionistes de fa unes setmanes) i Jorge Delclaux, que va dimitir el mes d’abril passat coincidint amb la incorporació dels quatre nous consellers de la Fundació (Miguel González, Juan Antonio Izaguirre, Natalia Sánchez i José Ramón Sánchez).
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"