Inspecció tècnica de vehicles

Canvis en l’ITV: les dues noves proves que hauran de passar els vehicles a partir del mes de maig

  • ITV: avís als cotxes matriculats abans del 1999

  • El botó secret del teu cotxe per superar la prova d’emissió de gasos

Canvis en l’ITV: les dues noves proves que hauran de passar els vehicles a partir del mes de maig

J. L. Bort

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

 El pròxim 20 de maig entra en vigor la nova versió del manual de procediment de la inspecció tècnica de vehicles (ITV),que inclou dues noves proves, una de relativa al sistema de trucada d’emergència (eCall) i una altra a la recopilació de dades OBFCM (On-Board Fuel Consumption Meter, en anglès), segons ha explicat l’Associació Espanyola d’Entitats Col·laboradores de l’Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles (AECA-ITV).

 En primer lloc, l’organització ha remarcat que per a l’usuari la inspecció no tindrà modificacions, ja que les noves proves «no implicaran una acció addicional per part dels conductors» que acudeixin a les estacions.

 Quant a la prova relativa al sistema de trucada d’emergència, AECA-ITV ha ressaltat que la introducció obligatòria d’aquests dispositius als vehicles des del 31 de març del 2018 «ha contribuït a reduir el nombre de víctimes mortals, així com la gravetat de les lesions» en els accidents de trànsit.

 «Es tracta d’un element que s’ha de comprovar de forma periòdica per assegurar-se que funciona de forma correcta durant tota la vida útil del vehicle. Per això, a partir d’ara les estacions d’ITV començaran a comprovar el correcte estat de l’esmentat sistema durant la inspecció periòdica d’aquells vehicles que el portin equipat», ha detallat l’organització.

 D’altra banda, la recopilació de dades OBFCM és una nova funció que se li atorga als centres d’ITV per a la recollida d’informació anonimitzada per traçar estratègies des del punt de vista de la seguretat viària i de la protecció del medi ambient d’acord amb el funcionament real dels vehicles.

Petició europea

 «La Comissió Europea insta els estats membre a recopilar dades relatives al consum de combustible i energia elèctrica obtinguts en condicions reals a les estacions d’ITV com a part addicional a les comprovacions periòdiques a partir del 20 de maig del 2023 a través de la lectura de les dades del port sèrie dels sistemes de diagnòstic a bord», ha explicat.

 Les dades recopilades no podran ser utilitzades, tractades o tingudes en compte de cara al resultat de la inspecció i s’eliminaran una vegada que hagin sigut reportades a l’autoritat competent, ha afegit.

 Aquesta recopilació de dades és aplicable per als turismes híbrids elèctrics endollables i no endollables, així com els de motor de combustió, matriculats a partir de l’1 de gener del 2021.

Notícies relacionades

 A més d’aquestes dues proves addicionals, la nova versió del manual de l’ITV «clarifica i actualitza les persones a les quals es permet la instal·lació de làmines adhesives antisolars al parabrisa davanter».

 «Anteriorment, únicament era possible la seva instal·lació en vehicles conduïts per persones diagnosticades amb lupus. Amb la nova versió del Manual, se li permet a qualsevol altra malaltia els efectes de la qual quant a l’exposició als rajos UV siguin equivalents als del lupus. No obstant, aquestes làmines han d’estar homologades i la seva instal·lació degudament justificada», ha aclarit AECA-ITV.

Temes:

ITV