Empreses

Porcelanosa resisteix a la incertesa i augmenta les vendes un 10% el 2022

La companyia destina 120 milions d’euros a noves inversions

Porcelanosa resisteix a la incertesa i augmenta les vendes un 10% el 2022
2
Es llegeix en minuts

Les set firmes que integren el Grupo Porcelanosa estan bolcades, fins divendres, en les activitats de la 29a edició de la Mostra Internacional d’Arquitectura Global & Disseny Interior. Una convocatòria especial, ja que a més de recuperar aquest esdeveniment després de dos anys d’absència, coincideix amb les celebracions dels 50 anys de trajectòria de la firma, una de les multinacionals espanyoles més conegudes a l’estranger, i que té com a origen i epicentre de la seva activitat a Vila-real.

Els assistents, que van començar a fer acte de presència a les dependències de la companyia, coneixen les últimes novetats en solucions i materials de disseny per al sector residencial, hoteler i ’contract’.

Resultats

Amb motiu d’aquest esdeveniment, la indústria va avançar algunes de les seves principals xifres del 2022. Tal com van destacar per part de la companyia, en un «context economicosocial inestable, Porcelanosa, gràcies a la seva solidesa, ha aconseguit incrementar les vendes el 10% respecte al 2021, i manté els resultats després d’impostos».

Un altre aspecte econòmic rellevant té a veure amb la partida dedicada a les inversions. El 2022 s’hi van destinar un total de 120 milions d’euros. El 80% d’aquest import va ser per a la branca industrial, mentre que el 20% restant es va destinar a l’àmbit comercial.

Entre les inversions més rellevants es troba la factoria número 4, dedicada a la fabricació de rajola i pedra sinteritzada de gran format, cosa que la converteix en la instal·lació de les seves característiques més avançada del món.

Ocupació

El repàs de Porcelanosa de l’any passat també ha fet referència a la creació d’ocupació, amb la contractació de 336 persones per a llocs de treball localitzats a les noves plantes de producció i oficines centrals, situades a Vila-real. Dins del programa de promoció de la salut a la feina de la companyia s’han desenvolupat diferents plans, com la campanya de detecció precoç de l’osteopènia i osteoporosi en dones.

En aquests moments, el grup compta amb més de 5.500 treballadors, dels quals la meitat es localitzen a les seves instal·lacions de Vila-real.

Comercial

El creixement continu de la multinacional també té el seu reflex en l’àmbit de la comercialització dels seus productes. El 2022 va créixer amb l’obertura de nous punts de venda, tant propis com de tercers, que inclouen grans projectes, subdistribuïdors i programa d’associats. A més, el 74% de les vendes van ser destinades al mercat internacional.

Recorregut

Notícies relacionades

Una de les activitats més destacades d’aquesta mostra internacional és el recorregut per les diferents dependències del grup, que inclouen des dels punts de matèries primeres fins a la fabricació de les seves diferents gammes de productes, amb forns destinats a complir les expectatives dels clients, l’última tecnologia en atomització, premsat i esmaltat, i un centre logístic, considerat com el magatzem de productes ceràmics més gran de tot el món, amb els seus 180 metres de longitud i 30 d’alçària.

La nova planta de gran format va ser una de les parts que més interès va concitar per part dels assistents.