Conflicte laboral
Segona jornada de vaga a la Inspecció de Treball
Els inspectors i subinspectors reclamen reforços de plantilla i denuncien que el diàleg amb el Govern és inexistent

La Inspecció de Treball viu aquest dimecres una altra jornada de vaga a tot Espanya. Els inspectors, subinspectors i administratius estan cridats a un segon dia d’aturades, del cicle de tres jornades convocades per CCOO, CIG, SITSS, SISLASS i USESS, a les quals s’han sumat UGT, CSIF i UPIT. El seu principal objectiu és reclamar un reforç de plantilla per al cos, atesa la creixent nova càrrega de treball que comporta la bateria de mesures aprovades durant la legislatura en matèria laboral. Les centrals convocants denuncien que amb el Govern el diàleg és inexistent i que els ministeris implicats –Treball i Hisenda– «mantenen la seva actitud de bloqueig al reforç de l’organisme».
El cos d’Inspecció de Treball el formen un total de 2.051 agents, entre inspectors i subinspectors, segons l’última memòria publicada per l’organisme, referent al 2021. Uns efectius que han de vigilar les condicions laborals de 20,3 milions de treballadors i el compliment de la normativa a 1,3 milions d’empreses, segons les últimes dades publicades pel Ministeri de Treball. És a dir, toquen a poc menys de 10.000 treballadors per inspector o 630 empreses per inspector.
Unes magnituds que des de les centrals convocants consideren excessives i inassumibles, si es pretén garantir el compliment efectiu de la normativa. «Les carències són nombroses i cada dia més greus», denuncien els sindicats. Gairebé totes les centrals recolzen les aturades, a excepció del Sindicat Estatal de Subinspectors d’Ocupació i Seguretat Social (SESLAESS), amb fort pes entre aquest cos i que ha decidit no secundar les protestes.
Comienza el segundo día de huelga de la Inspección de Trabajo.
— inspectoresdetrabajo (@instrabajoyss) 25 de enero de 2023
Desde el SITSS pedimos a @Yolanda_Diaz_ que ejerza también el diálogo social dentro del Ministerio de Trabajo y cumpla con los acuerdos y planes de refuerzo firmados de 2021, hoy todavía sin cumplir. @empleogob pic.twitter.com/u0pn8OjBw2
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos