Aviació

La Xina entrega el seu primer avió de passatgers, el C-919, que competirà amb Boeing i Airbus

El primer model de l’estreta aeronau té capacitat per a 164 passatgers i es va presentar a l’aeroport de Xangai

The first C919 passenger jet made by the Commercial Aircraft Corp of China (Comac) is pulled out during a news conference at the

The first C919 passenger jet made by the Commercial Aircraft Corp of China (Comac) is pulled out during a news conference at the / CHINA STRINGER NETWORK (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Xina ha anunciat aquest divendres la primera entrega del seu avió de passatgers de producció pròpia, el C-919, amb el qual aspira a competir amb el Boeing 737 MAX i l’Airbus A-320.

El primer model de l’estreta aeronau, amb capacitat per a 164 passatgers, va ser entregat formalment a la China Eastern Airlines durant una cerimònia a l’aeroport de Xangai, segons van indicar els mitjans estatals.

L’acte suposa «una fita important» en la trajectòria de la indústria aeronàutica de la Xina, segons va indicar la cadena estatal CCTV, que ha mostrat imatges de l’avió amb l’emblema de l’aerolínia i del seu interior.

Encàrrec de 1.100 aparells

A més, l’empresa estatal Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) va entregar a l’aerolínia «una clau commemorativa del primer C-919 del món», que hauria de començar a operar a principis de l’any vinent.

COMAC va dir en una fira del sector el mes passat que havia assegurat comandes per a 300 aparells, però no va indicar si aquests estaven completament confirmats ni va donar detalls sobre el valor o els terminis d’entrega.

En qualsevol cas, aquestes 300 comandes elevarien a més de 1.100 el nombre d’avions emparaulats, segons els comunicats previs de l’empresa.

Tensions

Malgrat aquesta intenció de competir amb els fabricants occidentals, la Xina va firmar aquest any un acord per adquirir avions Airbus per 17.000 milions de dòlars i l’empresa va començar a produir el seu model A-321 a la ciutat nord-oriental de Tianjin el mes passat.

Notícies relacionades

El Boeing 737 MAX no pot volar a la Xina des del 2019 després de dos accidents mortals, però el gegant aeroespacial va dir al juliol que els reguladors xinesos podien aprovar la seva distribució aquest any.

No obstant, aquests progressos van quedar alentits per les tensions comercials entre Pequín i Washington i el pitjor accident d’un avió comercial a la Xina, que va implicar un Boeing 737-800 aquest any.

Temes:

Avions