Aerolínies
Air Europa arriba a un acord amb Boeing per modernitzar la flota
Aquest acord permetrà convertir els Boeing 787 Dreamliner i els nous Boeing 737 MAX en la base de la seva flota aèria
L’aerolínia Air Europa ha arribat a un acord marc estratègic amb el fabricant nord-americà d’avions Boeing per treballar conjuntament en la modernització de la flota de l’aerolínia, segons ha informat l’aerolínia espanyola en un comunicat. No es detalla el nombre exacte d’avions ni la quantia econòmica de la comanda.
Gràcies a aquest acord, les dues companyies reforcen la relació que mantenen des de fa anys i l’estenen a llarg termini amb l’objectiu d’unificar els avions entorn de models de Boeing a partir de l’any vinent.
La companyia aèria assegura que aquest moviment, a més, contribueix a «consolidar i millorar la relació d’Air Europa amb els llogaters del mercat, al suposar un suport ferm al projecte de l’empresa».
Avions més eficients
Aquest acord permetrà convertir els Boeing 787 Dreamliner i els nous Boeing 737 MAX en la base de la seva flota aèria. En els dos casos, Air Europa es converteix en la primera aerolínia espanyola a operar els dos models considerats referència en innovació tecnològica, confort a bord i eficiència en el consum de carburant i reducció d’emissions.
Al llarg d’aquest any, Air Europa ha portat a terme una expansió de la flota entorn de models de Boeing per respondre a l’increment notable de la demanda de places i a la reactivació del sector després de la pandèmia.
Això ha permès recuperar rutes i freqüències amb els seus destins principals d’arreu del món, especialment a Amèrica, i reforçar la seva posició clau al ‘hub’ de l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas.
La intenció d’Air Europa podria ser tancar el 2023 amb una flota d’almenys 61 unitats, de manera que s’acostaria a la capacitat prepandèmia. A causa de les dificultats per pagar el lísing, l’aerolínia de la família Hidalgo va haver de tornar durant la pandèmia un terç del total de 66 avions que operava.
Recuperació en marxa
Aquest anunci arriba unes setmanes després que IAG exercís la seva opció de bescanviar el préstec no garantit de 100 milions d’euros a set anys concedit a Globalia el mes de març passat per una participació del 20% a Air Europa.
A més, el mes de juliol passat, Jesús Nuño de la Rosa, que durant més de 20 anys va ocupar el càrrec de director general de Viatges El Corte Inglés, va ser nomenat nou conseller delegat de l’aerolínia pel Consell d’Administració de la companyia i va rellevar, per tant, Valentín Lago.
Nuño de la Rosa s’encarregarà, juntament amb la Direcció General, de consolidar la fase d’expansió iniciada per la companyia aèria durant els últims mesos. L’objectiu al llarg del segon semestre d’aquest any és assolir i millorar els nivells d’activitat previs a la pandèmia del coronavirus, i l’arribada d’aquesta nova flota sembla que estableix les bases d’aquesta recuperació.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- Protesta del sector La vaga del taxi redobla la pressió perquè s’aprovi la ‘llei anti Uber’
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- Radiografia de l’educació superior Navarra, Madrid i Catalunya tenen les universitats públiques més cares
- SANCIONAT A EUROPA Flick gestiona amb tacte les «petites decepcions» de Lamine Yamal
- Arts escèniques ‘Mar i cel’ continuarà navegant: el Mago Pop compra els drets del musical de Dagoll Dagom
- Judici als Pujol El tribunal que jutja els Pujol admet el testimoni de Villarejo per determinar la incidència de l’operació Catalunya en el cas
