Ciberseguretat
Nova estafa relacionada amb el Banc Sabadell
Els ‘hackers’ recorren a nombrosos estrategemes per mirar d’estafar els usuaris
La gamma d’amenaces que sotja el ciutadà i la seva ciberseguretat no deixa de créixer. Una de les més recorregudes per part dels pirates informàtics és la de l’‘smishing’, que consisteix a enviar un SMS a un usuari fent-se passar per una entitat a la qual la possible víctima estigui vinculada amb la finalitat d’obtenir informació sensible, habitualment relacionada amb els seus recursos financers. El Banc Sabadell és una de les últimes entitats a la qual estan recorrent els ‘hackers’ per estafar els usuaris.
En concret, els pirates informàtics estan enviant un missatge de text en el qual es demana contactar amb la suposada entitat a través d’un número de telèfon que pot semblar normal, però resulta que és de tarifació especial, amb el consegüent càrrec per a l’usuari.
Notícies relacionadesUna altra opció és la d’un enllaç a una web fraudulenta malgrat una aparença que recordi la de l’entitat que es mira de suplantar. A l’esmentada web els estafadors també miren d’obtenir diners, ja sigui recollint les nostres dades personals i financeres o directament sol·licitant una transferència sota algun fals pretext fent-se passar pel banc.
Davant la sospita de ser víctima d’un atac de ‘smishing’, l’Institut Nacional de Ciberseguretat d’Espanya realitza una sèrie d’advertències:
Eliminar qualsevol arxiu descarregat des de l’SMS o l’enllaç adjunt en el missatge
Realitzar un escaneig del dispositiu amb un antivirus actualitzat
Activar la verificació en els comptes que ho permetin per evitar la suplantació d’identitat
Canviar les contrasenyes dels comptes implicats, que hagin pogut ser vulnerats.
Contactar amb el banc per cancel·lar qualsevol pagament no autoritzat
Bloquejar els missatges de text que puguin ser ‘spam’
Denunciar-ho davant la policia
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
- Exposició El fotògraf Steve McCurry s’instal·la al Palau Martorell amb els seus retrats de la gran família humana
