Préstecs
L’euríbor supera el 2,7%, una cosa inèdita en 13 anys i mig
L’indicador de referència per a la majoria de les hipoteques arriba a un nivell mai vist des del gener del 2009

L’euríbor ha marcat una nova fita aquest dijous al superar la cota del 2,7% en la seva taxa diària per primera vegada des del gener del 2009, a l’espera de la pròxima reunió del Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE), que se celebrarà el 27 d’octubre vinent.
L’indicador ha saltat aquest dijous al 2,733% en la seva taxa diària, després de conèixer-se ahir que la inflació de l’eurozona va escalar a un rècord del 9,9% al setembre, marcant un nou rècord històric i accelerant-se vuit dècimes respecte a la registrada a l’agost, tot i que va quedar una dècima per sota de la primera estimació del 10% publicada per Eurostat.
L’indicador va intensificar la seva escalada durant el mes de setembre, impulsat per les revisions de tipus per part dels bancs centrals, marcant un pic després que diversos membres del Consell de Govern del BCE es posicionessin a favor d’una pujada de 75 punts bàsics en la reunió que es farà el 27 d’octubre.
Després de la nova dada d’inflació, el mercat es manté atent als missatges procedents dels banquers centrals i l’euríbor mira d’anticipar-se als pròxims moviments de política monetària.
«Malgrat la revisió d’una dècima respecte al preliminar, la inflació es manté pròxima a màxims de la seva sèrie i els riscos esbiaixats a l’alça. Les expectatives que el BCE apugi tipus en la seva pròxima reunió es mantenen entorn de +75 punts bàsics», assenyalen els analistes de Bankinter.
Després d’haver tancat el setembre amb una mitjana mensual del 2,233%, el seu nivell màxim des del gener del 2009, la dada provisional per a l’euríbor mensual corresponent a l’octubre se situa en el 2,6%.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se