Automoció
Recomotor invertirà 1 milió d’euros en el seu primer centre logístic a Lleida
Es tracta del primer macromagatzem de peces recuperades d’Espanya i permetrà a l’empresa tenir estoc i guanyar control sobre l’oferta

Recomotor es prepara per créixer. La plataforma de peces de segona mà per a tallers i professionals de l’automoció obrirà un centre logístic a Lleida amb què preveu cobrir la demanda de tot Europa. Segons assenyala la companyia en un comunicat, es tracta del primer macromagatzem per a aquest tipus de producte a Espanya. El pla és invertir-hi 1 milió d’euros i tenir-lo a punt de cara a l’any que ve. L’objectiu, disposar d’un espai on emmagatzemar mig milió de referències de peces per començar a tenir més control sobre l’oferta.
Fins ara, la companyia recuperava pràcticament sota demanda les peces de cotxes que obté de desballestaments amb què té acords i que ven a professionals de l’automoció que necessitin recanvis. Amb aquest magatzem, Recomotor guanya un espai on començar a guardar producte i anticipar-se, així, a la demanda. «Gràcies a aquest macromagatzem es podrà començar a estocar peces que fins ara s’enviaven només des de desballestaments», explica l’empresa en un comunicat.
«Això permetrà en el futur controlar la qualitat de les peces, optimitzar la logística, i millorar l’experiència dels nostres tallers», aprofundeix el cofundador de la ‘start-up’, Jan Amat. «L’opció és, a part de controlar la demanda actual, començar a controlar l’oferta, que en el futur serà una gran preocupació a causa de la reducció de matriculacions i els problemes logístics que ofereixen les peces importades d’altres països i ‘aftermarket’», afegeix.
Notícies relacionadesA això, sumen l’efecte que tindrà per al seu mercat el pla de la Comissió Europea de vetar la venda de cotxes de gasolina o dièsel a partir del 2035, que amb tota probabilitat encarirà el vehicle elèctric i augmentarà l’edat mitjana del parc automobilístic europeu. «Aquest envelliment generarà una necessitat de peces reutilitzades a futur per poder mantenir cotxes més vells que no tenen recanvis nous», analitzen des de Recomotor.
D’aquesta manera, l’empresa ha preferit armar-se a Espanya abans d’avançar a altres països europeus o ampliar la seva oferta amb un altre tipus de producte. Plans que, en qualsevol cas, queden al tinter.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable