Borsa de Madrid
L’Ibex 35 arriba als 8.200 després de pujar un 0,5% en l’obertura
El selectiu espanyol es dona un lleu respir en l’inici de la setmana, en un context marcat per la inflació, la guerra i el temor d’una desacceleració

L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dilluns amb un avenç del 0,56%, cosa que ha portat el selectiu a conquerir la cota dels 8.200 enters, en una jornada en què es coneixeran algunes dades macroeconòmiques i que estarà marcada pel tancament de Wall Street amb motiu del Dia de la Independència als Estats Units.
En concret, el selectiu madrileny va iniciar la primera sessió d’aquesta setmana en els 8.222 punts, en un context que continua marcat per la inflació, les decisions dels bancs centrals i el temor d’una desacceleració econòmica, així com la guerra entre Rússia i Ucraïna.
Les principals places europees també despertaven en positiu aquest dilluns, amb avenços del 0,9% a París i Londres i del 0,7% a Frankfurt.
Dins de l’Ibex 35, les pujades eren generalitzades en els primers compassos de la sessió. Els repunts més elevats se’ls anotaven Repsol (+2,56%) i Acciona Energías Renovables (+2,2%), seguides de Rovi (+1,65%), IAG (+1,58%) i Amadeus, les accions del qual es revaloritzaven un 1,3%.
Només dos valors es despertaven aquest dilluns en negatiu: Sabadell, que es deixava un 0,5% en l’obertura, i CaixaBank, que perdia un 0,45%.
Notícies relacionadesD’altra banda, el preu del barril de petroli de qualitat Brent, referència per al Vell Continent, cotitzava a 111,99 dòlars, amb un repunt del 0,34%, mentre que el Texas es col·locava en els 108,72 dòlars, amb un avenç del 0,27%.
Al mercat de divises, l’euro guanyava posicions davant el dòlar i s’intercanviava a 1,0434 ‘bitllets verds’, mentre que, al mercat de deute, la prima de risc espanyola rondava els 105 punts bàsics, amb l’interès exigit al bo a deu anys en el 2,317%.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou