Criptomonedes

La CNMV vigilarà la promoció de les criptomonedes en els esdeveniments esportius

La Comissió Nacional del Mercat de Valors estudia adoptar una nova regulació per evitar que la publicitat de criptoactius pugui posar en perill els estalvis dels seus aficionats i seguidors

La CNMV vigilarà la promoció de les criptomonedes en els esdeveniments esportius

Epi_rc_es

1
Es llegeix en minuts

El president de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Rodrigo Buenaventura, ha avançat aquest dimarts que l’entitat vigilarà la promoció de criptoactius en esdeveniments esportius que estigui dissenyada per finançar els clubs o a les organitzacions.

En la seva intervenció en la Comissió d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital del Congrés, Buenaventura ha avançat que també estudiaran si fos necessària, una nova regulació per evitar que la publicitat de criptoactius pugui posar en perill els estalvis dels seus aficionats i seguidors.

Un anunci que es produeix després que a finals de maig la Reial Federació d’Espanyola de Futbol (RFEF) ajornés la presentació d’un acord amb l’empresa de compravenda de criptomonedes Huobi fins a aclarir la situació jurídica de la firma a Espanya.

La decisió de la RFEF es va produir després de les informacions que recordaven que la CNMV va advertir l’agost de l’any passat que Huobi no tenia autorització per oferir serveis d’inversió a Espanya, cosa que comunament es coneix com a «xiringuito financer».

Segons ha explicat aquest dimarts Buenaventura, la CNMV està intentant que les empreses de l’àmbit d’internet i de les xarxes socials, a través de la que assegura que es canalitzen la majoria de les activitats fraudulentes, adoptin els criteris del Pla d’Acció contra el Frau Financer, que es va firmar el mes d’abril passat.

A més, ha indicat que les campanyes de captació de clients, en els quals s’ofereixen productes financers complexos (fonamentalment matèries primeres i criptoactius), estan associats a «suposats nous líders d’opinió».

D’altra banda, Buenaventura ha anunciat que la CNMV vol prohibir a Espanya la comercialització de productes derivats liquidables per diferències (CFDs) a inversors minoristes per part d’entitats nacionals o comunitàries, com s’ha fet en altres països com Bèlgica i França.

Segons ha detallat en la seva intervenció, la CNMV estima que entorn del 80% dels clients que capten les firmes que comercialitzen aquests productes, que tenen el seu rendiment vinculat a accions, criptomonedes o matèries primeres, perdrà els diners que ha invertit.

Notícies relacionades

La CNMV obrirà un període de consulta per escoltar les entitats i els inversors per determinar la manera en què restringir aquest problema a Espanya que, com ha indicat, ha afectat desenes de milers d’espanyols.

El 2021, la CNMV va aconseguir interrompre l’activitat de set entitats que comercialitzaven de manera agressiva aquest tipus d’actius.

Temes:

Criptomonedes