Canàries activa el trasllat de migrants a la Península
Balears demanarà la contingència migratòria perquè quedi exclosa del repartiment i no rebre nois d’altres comunitats
Sense sorpreses. El reial decret que fixa la capacitat ordinària del sistema de protecció i tutela de menors migrants no acompanyats de les comunitats autònomes ja està, des d’ahir, publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). I les Canàries no volen perdre el temps. El Govern autonòmic va enviar ahir la sol·licitud al Ministeri de Joventut i Infància perquè declari al més aviat possible la contingència migratòria a les illes –al triplicar la seva capacitat d’acollida–, cosa que permetrà activar els procediments necessaris per posar en marxa els trasllats entre comunitats. A l’arxipèlag hi ha uns 5.100 menors, mentre que la capacitat de la regió és de 747 nens. El president de les Canàries, Fernando Clavijo, va aprofitar la publicació del decret per llançar un missatge clar a la resta de comunitats autònomes –especialment a les governades pel PP, que han estat mostrant el seu rebuig del repartiment–: toca posar la "humanitat" per davant de càlculs polítics.
Per la seva banda, a les Balears, el Govern de Marga Prohens demanarà la contingència migratòria extraordinària perquè la comunitat quedi exclosa del repartiment de menors migrants d’altres comunitats autònomes. Així ho va confirmar ahir la vicepresidenta segona de l’Executiu i consellera de Presidència, Antònia Maria Estarellas, que va assegurar que es portarà a terme aquesta petició una vegada es publiqui el decret aprovat pel Consell de Ministres. "És igual si les xifres arriben o no, la demanarem partint de la projecció que estem tenint d’arribada de migrants a les nostres costes. Els Consells insulars ens diuen que no en podem assumir més. El que demanem és que se’ns exclogui d’un repartiment i una fórmula que no sabem com s’aplica", va argumentar la vicepresidenta.
Notícies relacionadesSituació de saturació
En aquest sentit, la contingència migratòria és una figura creada en el decret perquè comunitats com ara les Canàries quedin excloses del repartiment i puguin demanar la derivació de menors migrants davant de la situació de saturació. No obstant, el Govern balear recalca que el seu objectiu no és derivar els menors estrangers que ja es troben aquí a altres territoris, sinó no rebre’n més d’altres comunitats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Animals en perill d'extinció La foto d’un linx a Espanya que ha conquerit el món el 2026 i ha guanyat el 'Wildlife Photographer of the Year'
- Dures multes per als autocaravanistes a les zones de costa i facilitats a l'interior
- Conflicte al Pròxim Orient Els Estats Units bombardegen el pont més gran de l’Iran i amenacen d’atacar les centrals elèctriques
- ¿Perd el seu paper de refugi? L’or s’enfonsa en plena guerra i firma el seu pitjor mes des de la crisi financera del 2008: es desploma un 12%
- UN MISSATGE CLAR Flick: «No hi ha lloc per al racisme, però hem d’anar tots junts contra el racisme»
