Serveis telefònics
Les empreses hauran d’atendre les queixes telefòniques en un termini màxim de tres minuts
El Consell de Ministres aprova la llei de serveis d’atenció al client
«S’han acabat els temps d’espera pràcticament infinits, que fan que moltes vegades el client renunciï al servei d’atenció al client», en paraules del ministre de Consum, Alberto Garzón, que ha presentat aquest dimarts al Consell de Ministres un avantprojecte de llei que millora la relació entre les empreses i els consumidors i fixa que les grans companyies hauran d’atendre les queixes, consultes, reclamacions o incidències que es formulin per telèfon en un temps d’espera màxim de tres minuts.
Així mateix, les queixes s’hauran de resoldre en el termini «més breu possible», que no pot ser superior als 15 dies per a les empreses de serveis generals i no pot superar les dues hores en el cas de serveis bàsics com l’electricitat, l’aigua, internet o els transports.
La llei, que ara es passarà a tramitar a les Corts, prohibeix, a més, que les empreses atenguin el consumidor exclusivament a través de contestadors automàtics. Si el client exigeix que l’atengui una persona física, s’haurà de satisfer la seva demanda.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)