Serveis telefònics
Les empreses hauran d’atendre les queixes telefòniques en un termini màxim de tres minuts
El Consell de Ministres aprova la llei de serveis d’atenció al client

«S’han acabat els temps d’espera pràcticament infinits, que fan que moltes vegades el client renunciï al servei d’atenció al client», en paraules del ministre de Consum, Alberto Garzón, que ha presentat aquest dimarts al Consell de Ministres un avantprojecte de llei que millora la relació entre les empreses i els consumidors i fixa que les grans companyies hauran d’atendre les queixes, consultes, reclamacions o incidències que es formulin per telèfon en un temps d’espera màxim de tres minuts.
Així mateix, les queixes s’hauran de resoldre en el termini «més breu possible», que no pot ser superior als 15 dies per a les empreses de serveis generals i no pot superar les dues hores en el cas de serveis bàsics com l’electricitat, l’aigua, internet o els transports.
La llei, que ara es passarà a tramitar a les Corts, prohibeix, a més, que les empreses atenguin el consumidor exclusivament a través de contestadors automàtics. Si el client exigeix que l’atengui una persona física, s’haurà de satisfer la seva demanda.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe