Serveis telefònics
Les empreses hauran d’atendre les queixes telefòniques en un termini màxim de tres minuts
El Consell de Ministres aprova la llei de serveis d’atenció al client

«S’han acabat els temps d’espera pràcticament infinits, que fan que moltes vegades el client renunciï al servei d’atenció al client», en paraules del ministre de Consum, Alberto Garzón, que ha presentat aquest dimarts al Consell de Ministres un avantprojecte de llei que millora la relació entre les empreses i els consumidors i fixa que les grans companyies hauran d’atendre les queixes, consultes, reclamacions o incidències que es formulin per telèfon en un temps d’espera màxim de tres minuts.
Així mateix, les queixes s’hauran de resoldre en el termini «més breu possible», que no pot ser superior als 15 dies per a les empreses de serveis generals i no pot superar les dues hores en el cas de serveis bàsics com l’electricitat, l’aigua, internet o els transports.
La llei, que ara es passarà a tramitar a les Corts, prohibeix, a més, que les empreses atenguin el consumidor exclusivament a través de contestadors automàtics. Si el client exigeix que l’atengui una persona física, s’haurà de satisfer la seva demanda.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA