Una fàbrica de plats preparats per a gossos

  • Dogfy Diet estrena nau i es prepara per expandir-se per Europa

Una fàbrica de plats preparats per a gossos
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en start-ups, sector emprenedor

ver +

Com menys taxa de natalitat, més cens de gossos. Com més cens de gossos, més humanització de l’animal. I com més humanitzat és un animal, més oportunitats de negoci. O almenys així ho van veure tres emprenedors que poques setmanes abans que la pandèmia arribés oficialment a Espanya van posar en marxa una ‘start-up’ d’alimentació canina que acaba d’inaugurar una planta de 3.000 metres quadrats a Terrassa (Barcelona) per produir per a les 15.000 mascotes que nodreixen ja de manera regular.

Dogfy Diet, com s’anomena aquesta empresa d’alimentació natural, personalitzada i a domicili per a gossos, va acabar l’any passat amb un volum de negoci de 3 milions d’euros (més de set vegades més alt que el 2020) i comença el 2022 amb l’objectiu de vendre quatre vegades més, fins als 12 milions.

Ni la meta és forassenyada –d’acord amb el sistema que té l’empresa per elaborar aquestes previsions– ni els agafa desprevinguts: quan Gonzalo Noy, Sergi Font i Josep Font van constituir la companyia tenien clar que en el mercat hi havia lloc. I, de fet, tots tres van deixar les seves carreres per llançar-se al projecte. El primer va vendre les seves dues ‘start-ups’ (una marca de rellotges i una altra d’ulleres), Sergi Font va abandonar el seu lloc en un bufet d’advocats i Josep Font, el seu pare, va deixar la seva empresa càrnia per assistir-los amb tota la part industrial i alimentària del projecte. 

«Era un mercat de producte molt processat», recorda Noy. A l’equació hi cal afegir també una tendència a l’alimentació sana en general que començava a arribar a les mascotes; un registre de naixement i adopció de gossos que pujava com l’espuma, i un exitós precedent als Estats Units. «El que hi havia allà era menjar cuinat per a gossos, però en un format estandarditzat», explica. Bosses d’entre 500 grams i 1 quilo de diferents menús que compra el client i es gestiona ell mateix. «Nosaltres ens vam quedar amb la part de la cuina casolana, però vam decidir donar més personalització i millor servei», assegura. 

Així, Dogfy Diet és una productora d’alimentació animal que cuina com ho faria per a un humà (tot i que el producte es presenti triturat), que ofereix el servei mitjançant subscripció i que treballa amb un algoritme que permet personalitzar la dimensió dels paquets de menjar. No, el contingut dels menús, que, segons justifica Noy, estan pensats precisament perquè continguin tots els nutrients que necessita el gos, pràcticament l’única manera de competir amb el pinso.

Sigui com sigui, la proposta ha funcionat tan bé que la companyia ha tancat aquests dos primers anys tres rondes de finançament: les dues primeres de 100.000 euros captats d’un ‘family office’ i un inversor industrial, i l’última de 5 milions d’euros només d’aquest últim. Són, a més, 100 treballadors (una plantilla que esperen duplicar aquest any) i venen ja també a França, on planegen obrir un centre logístic per cobrir millor el mercat.

Notícies relacionades

De fet, la posada en funcionament d’aquesta planta a Terrassa respon en bona mesura a la seva intenció de créixer a Europa: de moment, cap a Alemanya i Itàlia entre aquest any i el que ve. En aquest sentit, la fàbrica està distribuïda ara de manera que la maquinària i la zona logística comparteixen espai, però la intenció és anar obrint centres de distribució allà on vagin, perquè la producció pugui anar guanyant espai a Terrassa, d’on no tenen intenció de moure’s. 

«Amb aquesta fàbrica volem donar a l’empresa capil·laritat de producció per anar a Europa: hem invertit entre 2 i 3 milions d’euros, aproximadament», explica Noy, que també confessa que l’espai dona per multiplicar per cinc el que produeixen ara: és a dir, arribar a les 35 tones. I amb aquesta meta treballen, sense perdre de vista altres maneres de créixer. De moment, abans introduint-se en l’univers del ‘retail’ que dirigint-se a qualsevol altre animal, un escenari al qual, no obstant, no es tanquen del tot.