Cost de la vida
L’IPC a Catalunya, per sota de la mitjana
La taxa interanual es va situar al març en el 9,5%, davant el 9,8% general

La inflació a Catalunya es va elevar al març fins al 9,5% anual, tres dècimes per sota de la mitjana nacional. Amb aquesta evolució, que igualment suposa uns nivells sense precedents des de mitjans dels anys 80, es va situar entre les comunitats on els preus van créixer menys.
La classificació la va liderar Castella-la Manxa (11,7%), seguida per Castella i Lleó (11%) i Aragó (10,7%). Les menors pujades es van registrar a les Canàries (8,4%) i a Madrid (9%).
Notícies relacionadesIgual com la mitjana nacional, els increments anuals més alts es van registrar en els components de vivenda, especialment pel preu de la llum, amb el 28,8%; i en el de transport, que inclou les gasolines i el gasoil, amb el 18,9%. De la mateixa manera, l’augment respecte al mes anterior també el van liderar aquests dos grups, amb el 8,3% i el 7,2%, respectivament.
Com a conseqüència de l’evolució dels preus, el Govern ha autoritzat recentment tots els seus departaments i el sector públic en el seu conjunt a revisar, «de manera excepcional», els preus dels contractes públics d’obres. L’objectiu és minimitzar l’increment del preu de les matèries primeres a l’obra pública i preservar l’interès públic i garantir la viabilitat dels contractes, evitant disfuncions en l’execució que puguin disminuir la seva qualitat o fins i tot paralitzar la seva execució.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- París: El robatori d’unes joies que van pertànyer a Napoleó obliga a tancar el museu del Louvre aquest diumenge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»