AUTOMOCIÓ
El grup Volkswagen retallarà dràsticament la seva oferta per centrar-se en els models rendibles
El grup Volkswagen eliminarà de la seva oferta aquesta dècada la gran majoria dels models propulsats per gasolina o dièsel per centrar-se en vehicles electrificats que aportin més marges operatius.
La companyia alemanya vol que el model de negoci de les seves marques s’assembli més al d’Audi, la seva marca més rendible, que va millorar els seus guanys el 2021 malgrat vendre menys.
El grup Volkswagen canviarà el seu enfocament de mercat per centrar-se en la rendibilitat per sobre del volum de vendes. Així ho ha anunciat Arno Antlitz, director financer del consorci alemany, al rotatiu britànic Financial Times. Segons el directiu, «l’objectiu principal no és el creixement en el mercat, sinó en la qualitat i els marges abans que en el volum i la quota de mercat».
En aquest sentit, la companyia alemanya portarà a cap una reorganització completa del seu portafolis, que afectarà la majoria de les seves marques, per reduir, per a finals d’aquesta dècada, el 60% de la seva gamma de models propulsats per gasolina i dièsel a Europa, que actualment són més de 100, amb noms tan coneguts com el Seat León o l’Ibiza, el Volkswagen Golf, el Polo o l’Skoda Octavia, entre molts d’altres.
No hi ha encara detalls sobre quins models estan en perill, però el grup Volkswagen virarà cap a un portafolis electrificat centrat en l’espectre premium del mercat, en els cotxes que aporten més beneficis per unitat venuda. Durant la crisi dels semiconductors, el consorci ha prioritzat l’entrega de xips a les seves marques més rendibles, i Porsche ha sigut la més beneficiada.
Objectiu: el model d’Audi
Així, el grup Volkswagen vol virar el model de negoci de la majoria de les seves marques cap a un de semblant al d’Audi, l’ensenya més rendible de tot el grup. L’any passat, la firma d’Ingolstadt va vendre 451.898 vehicles, 115.000 més que Seat i més de mig milió menys que la marca Volkswagen. A més, aquesta xifra va suposar caure un 3,3% respecte al 2020. No obstant, al tancament de l’exercici, Audi va registrar una pujada de la facturació del 6,2% i un benefici operatiu de 5.546 milions d’euros, un 5% més que el 2020. El seu marge de beneficis per unitat es va situar en el 10,5%.
Per contra, Seat va tancar amb pèrdues operatives per valor de 233 milions d’euros després de firmar un marge per unitat del –2,4%. El marge de beneficis per cotxe venut de la marca Volkswagen, així com el de Skoda, va quedar molt lluny del d’Audi, amb un 3,3% i un 6,1%, respectivament.
És a aquest enfocament més pròxim al vehicle premium i electrificat a què aspira el grup Volkswagen per a la majoria de les marques, i es vol centrar a incrementar el benefici per unitat per guanyar més diners malgrat vendre menys. El consorci alemany no és l’únic a adoptar un enfocament semblant. A principis del 2021, el grup Renault va presentar la Renaulution, una estratègia per reposicionar les seves marques centrant-se, de nou, en el valor de cada unitat per sobre de la xifra final de vendes.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
