Neobanc

L’unicorn francès Qonto s’obre al ‘finançament col·lectiu’ i espera captar més d’1 milió d’euros

  • L’empresa llança una campanya a través de Crowdcube perquè els seus clients puguin incorporar-se a la seva capital

  • La ‘fintech’ acaba de tancar una ronda d’inversió milionària amb què obrirà un centre d’atenció al client a Barcelona

L’unicorn francès Qonto s’obre al ‘finançament col·lectiu’ i espera captar més d’1 milió d’euros
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en start-ups, sector emprenedor

ver +

Ni tres mesos després d’anunciar una operació amb què captava 480 milions d’euros per finançar el seu creixement i expansió, Qonto ja treballa en la següent. En aquest cas, de menys dimensió i orientada a una font de finançament diferent: els clients. El neobanc francès per a petites empreses i autònoms posa en marxa aquest dimarts una campanya d’‘equity crowdfunding’ amb la qual pretén obtenir mínim 1 milió d’euros.

L’objectiu, no obstant, no és financer. La idea d’aquesta operació, llançada a través de Crowdcube, és anar més enllà del capital professional (l’empresa acaba d’incorporar el seu accionariat als fons Tiger Global i TCV, per exemple, i ja tenia altres inversors com el gegant xinès Tencent) i estendre la mà els seus clients perquè es converteixin també en socis capitalistes.

«Des de l’inici hem volgut ser molt a prop dels nostres clients», explica el màxim responsable de Qonto a Espanya, Carles Marcos. «És d’aquí que ve la decisió de fer-los partícips i que es beneficiïn de formar part com a inversors del creixement previst en els pròxims anys: és sobretot per fer comunitat i per recompensar els nostres clients», contextualitza.

Qonto, que posa a la venda cada participació a 137 euros, el mateix preu que en van pagar els últims inversors professionals que van entrar a la companyia, es converteix així en el primer ‘unicorn’ europeu que llança una ronda de finançament participatiu. La ‘fintech’ (valorada ja en més de 4.000 milions d’euros) pensa en els seus 220.000 clients a Espanya, França, Itàlia i Alemanya, que siguin majors d’edat i que siguin titulars, gestors o comptables d’un compte de la companyia en un d’aquests països.

Continuar creixent

Notícies relacionades

«La nostra missió des de Crowdcube és democratitzar la inversió en empreses privades fent-la més fàcilment accessible a qualsevol persona que vulgui contribuir amb la història i l’èxit de les empreses en les quals creuen; i al seu torn, que les empreses ofereixin a la seva comunitat precisament l’esmentada opció», exposa la responsable d’aquesta empresa de finançament col·lectiu a Espanya, Azahara García Espejo. «Estem encantats d’associar-nos amb Qonto en la seva primera ronda de finançament per a clients, i d’ajudar-los a construir una comunitat forta a Europa entorn de la seva missió», completa.

En paral·lel, la ‘fintech’ francesa continuarà avançant en els objectius que es va marcar després de captar els 486 milions d’euros que va anunciar al gener. Entre aquests objectius hi ha invertir 300 milions d’euros a parts iguals a créixer a Espanya, Alemanya i Itàlia. En concret, Qonto ja treballa per obrir un ‘hub’ d’operacions d’atenció al client a Barcelona, amb el qual a més accelerarà la seva comesa de contractar 70 persones entre aquest any i el que ve. La companyia té una plantilla de 30 empleats a Espanya (alguns treballen en remot fora de Catalunya) i s’ha proposat ampliar-la fins als 100 treballadors de cara al 2030. L’últim any, indica l’empresa, els ingressos procedents del mercat espanyol han crescut un 240%.