Aturada indefinida
El Govern central flexibilitza els períodes de descans i conducció dels transportistes
El límit màxim de conducció diària passa de 9 a 11 hores; el mensual; de 56 a 60, i el bisetmanal, de 90 a 102 - El descans diari obligatori es redueix d’11 a 9 hores i es redueixen els descansos setmanals

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha dictat una resolució per la qual flexibilitza els períodes de descans i conducció en el transport de mercaderies per evitar problemes de desproveïment davant l’aturada indefinida en el sector convocada per la Plataforma en defensa del Sector del Transport de Mercaderies, a la qual s’han afegit en les últimes hores Fenadismer, Fetransa i Feintra.
La resolució, publicada aquest dimarts al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), serà d’aplicació als conductors que portin a terme operacions de transport de mercaderies a tot el territori nacional des del dia 17 al 27 de març del 2022, tots dos inclosos.
En concret, la resolució exceptua temporalment les operacions de transport de mercaderies del compliment dels límits de conducció, pausa i descans establerts reglamentàriament per la Comissió Europea, «a fi de mitigar els efectes» de l’aturada en el subministrament de mercaderies als centres de producció i a la indústria i evitar problemes de desproveïment.
Així, fins al 27 de març se substitueix el límit de conducció diària màxim de 9 hores per un d’11 hores; es reemplaça el límit de conducció setmanal màxim de 56 hores per un de 60 hores; se substitueix el límit de conducció bisetmanal màxim de 90 hores per un de 102 hores; es redueixen els requisits del descans diari d’11 hores per un de 9 hores, i s’estableix la possibilitat de prendre dos descansos setmanals reduïts consecutius d’almenys 24 hores, sempre que es prengui la compensació dels mateixos unida al següent descans setmanal normal.
El reglament europeu preveu que, en cas d’urgència, els Estats membres puguin establir excepcions temporals al compliment dels períodes de conducció, pauses i descansos per un termini màxim de 30 dies, havent de comunicar-ho immediatament a la Comissió Europea.
Notícies relacionadesEl Govern explica en la resolució que aquest article està dissenyat per permetre als països membres de la UE fer front a situacions que presenten «circumstàncies excepcionals i sobtades que són inevitables i que no es poden preveure, en les quals inesperadament es fa impossible aplicar les disposicions» del Reglament europeu en la seva totalitat per un curt període de temps.
«La convocatòria d’una aturada indefinida en el sector del transport de mercaderies per carretera des de dilluns passat, 14 de març, està afectant el normal funcionament de determinats fluxos de mercaderies per al trasllat de matèries primeres als centres de producció, indústries i en la distribució final dels productes», al·lega l’Executiu.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns