Importants retards als trens

Caos a tota la xarxa de Rodalies de Madrid per una avaria a Chamartín

20140310 jlr 10

20140310 jlr 10 / JOSE LUIS ROCA

2
Es llegeix en minuts

Una avaria en el sistema informàtic de senyalització de Chamartín a causa de les obres que s’hi fan està afectant aquest dilluns des de primera hora del matí la pràctica totalitat de les línies de Rodalies de Madrid, així com trens de mitja i llarga distància.

Així ho ha anunciat l’administrador d’infraestructures ferroviàries, Adif, que ha detallat en un comunicat que treballa amb la firma tecnològica Alstom per resoldre la incidència i restablir el servei en el menor temps possible.

Per atendre els afectats, Renfe coordina amb el Metro i el Consorci de Transports de Madrid mesures de reforç i recomana als viatgers l’ús de transport alternatiu, bus i metro.

L’única línia de Rodalies que en principi no s’està veient afectada és la C5 d’Humanes-Atocha-Móstoles El Soto, la més utilitzada d’Espanya. Tampoc s’han alterat els serveis que fan servir les línies d’ample internacional (AVE, Alvia i Avant)

La incidència també afecta els trens de llarga distància i mitjana distància d’ample ibèric/convencional: L’Intercity Madrid-Almeria (que anirà amb autobús fins a Vilches) i els trens de mitjana distància que uneixen Madrid amb Jaén, Albacete, Sòria i Saragossa.

En aquests casos, Renfe ha disposat que les sortides per a Jaén i Albacete siguin des d’Aranjuez, mentre que els que van a Sòria i Saragossa surtin des d’Alcalá de Henares (Sòria i Saragossa), estacions que estaran comunicades per autobusos amb Chamartín fins que es resolgui la incidència.

Per la seva part, els trens Santander-Alacant i Gijón-Castelló faran transbord amb autobús entre Chamartín i Atocha.

Per a aquests serveis, al disposar de bitllet personalitzat i de les dades dels viatgers, Renfe està informant de la incidència per SMS i correu electrònic els afectats. En cas de desistir de fer el desplaçament, Renfe permetrà a aquests viatgers el canvi o l’anul·lació del bitllet sense despeses.

Notícies relacionades

Segons els detalls que ha facilitat Adif, el problema prové d’una incidència en el ‘software’ de l’enclavament de Chamartín –basat en tecnologia Alstom–, que ha portat el gestor a optar per mantenir el trànsit amb fluxos de pas molt restringits a l’esmentada estació fins que pugui garantir «les condicions de seguretat operacional».

La incidència, que afecta els subsistemes de control, comandament i senyalització, s’ha identificat com a conseqüència dels treballs per a la posada en explotació de les noves vies 9, 9B, 10 i 10B de l’estació de Chamartín – Clara Campoamor