Publicades les bases

Indústria flexibilitza la participació de pimes en el PERTE del cotxe elèctric

La convocatòria del BOE per a les ajudes és de gairebé 3.000 milions, dels quals 1.425 seran préstecs i 1.440 seran subvencions

Indústria flexibilitza la participació de pimes en el PERTE del cotxe elèctric
2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Indústria ha optat per flexibilitzar la participació de les pimes en el projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica (PERTE), segons la convocatòria publicada aquest divendres al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). La convocatòria servirà per al desplegament dels 2.975 milions destinats a aquest objectiu amb els fons europeus Next Generation, dels quals 1.425 milions es concediran en forma de préstecs i 1.550 milions a través de subvencions.

La convocatòria flexibilitza la condició que el 30% de les ajudes de cada iniciativa lligades al PERTE del vehicle elèctric i connectat ha de recaure en les pimes, que era una de les qüestions que havia retardat l’avenç d’aquesta iniciativa. Segons la nova redacció, es podrà computar també l’ajuda equivalent al pressupost contractat i subcontractat per les grans empreses amb les esmentades pimes.

Negociació amb Brussel·les

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha remarcat que és una notícia «molt esperada» després de mesos de treball i negociació amb Brussel·les. «Aquest projecte és una oportunitat històrica de convertir la fabricació del vehicle elèctric i connectat en un projecte tractor que reforci la indústria d’automoció en tot el país. Segons el Govern d’Espanya, el sector d’automoció és prioritari i serà protagonista del Pla de Recuperació, ja que tenim les capacitats industrials i el lideratge de les empreses per invertir en la mobilitat del futur, que serà més sostenible, digital, connectada i segura», ha ressaltat.

La convocatòria s’ha publicat sota criteris de concurrència competitiva i amb un impacte en un mínim de dues comunitats autònomes. Així mateix, els projectes aprovats sempre hauran de comptar amb un participant de cada un dels tres blocs obligatoris: fabricant de bateries, fabricant d’automòbil i fabricant de components, per la importància de tots els elements de la cadena de valor.

Notícies relacionades

Els 2.975 milions d’euros corresponen a la part industrial del PERTE. Es completa amb les ajudes del Pla Moves III, el Programa Moves Projectes singulars, el Programa Tecnològic d’Automoció Sostenible del CDTI, intel·ligència artificial i vehicle connectat fins a arribar als 4.300 milions d’euros. D’aquesta manera, el desenvolupament del projecte preveu una inversió total de més de 24.000 milions d’euros en el període 2021-2023 entre inversions públiques i privades, segons el Ministeri d’Indústria.

La creació d’ocupació generada pel PERTE podria arribar als 140.000 llocs de treball i la contribució al PIB se situaria entre l’1% i l’1,7%. Altres objectius serien arribar al 2023 amb 250.000 vehicles elèctrics matriculats i entre 80.000 i 110.000 punts de recàrrega desplegats.