Mobilitat

Atlantis IT redobla l’aposta pel mercat de la moto i preveu duplicar les seves vendes aquest any

  • L’empresa ha desenvolupat una plataforma que geolocalitza i analitza l’estat del vehicle i que funciona també com a xarxa social

  • La idea és que aquest segment de negoci suposi el 60% de la seva facturació, que segons els seus càlculs superarà el milió d’euros el 2022

Atlantis IT redobla l’aposta pel mercat de la moto i preveu duplicar les seves vendes aquest any

ALVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Una necessitat mal resolta i una potencial solució entre mans. Poca cosa més van necessitar cinc enginyers companys de feina per deixar el seu lloc i convertir-se en l’equip fundador d’Atlantis IT, una tecnològica amb seu a Barcelona que desenvolupa solucions de geolocalització de vehicles o bestiar, entre d’altres, que ocupa una vintena de persones i que acaba el 2021 amb un volum de negoci d’uns 630.000 euros. Malgrat que aquesta xifra és encara inferior a la d’abans de la pandèmia, la companyia preveu posar remei a la situació aquest any, quan calcula que duplicarà les seves vendes i superarà ja el milió d’euros de facturació. La clau, per aconseguir-ho, és donar la volta al seu model de negoci reforçant el segment de la moto.

Atlantis ha desenvolupat una plataforma que recull i analitza les dades que capta un sensor col·locat en aquest vehicle a dues rodes. A través d’una aplicació, l’usuari pot tant saber si li ha passat alguna cosa a la seva moto des de casa, com configurar trucades automàtiques a un familiar en cas d’accident o guardar registres de les seves rutes per compartir-les amb altres ‘motards’. I aquesta branca de negoci, que fins ara concentrava menys d’un terç de la seva facturació, passarà a suposar el 60% de les seves vendes aquest any segons el seu nou pla de negoci.

«Inicialment vam començar amb un enfocament cap a les empreses i pensant sobretot en els seus vehicles, però hem anat evolucionant i ara els recursos mòbils poden ser persones, bèsties, màquines... tot el que es mogui», presenta el conseller delegat de l’empresa, Ricard Soler Kopps.

Per exemple, l’empresa té clients que utilitzen la seva tecnologia per vigilar que tot surti correctament en les rutes de repartiment amb camions, ha realitzat una prova pilot amb la Federació de la Bruna del Pirineu per localitzar vaques i fins i tot ha col·laborat en un projecte europeu per testar un servei de bicicletes elèctriques a l’estació de Sant Quirze del Vallès (Barcelona).

De veta en veta

En paral·lel, han trobat la manera d’esquivar un dels grans problemes de traslladar aquest sistema més apte per a grans vehicles a una moto: que la quantitat d’electricitat que necessiten els sensors convencionals deixen la moto sense bateria si no s’utilitza cada dia. «La programació del dispositiu [actual] permet dormir-lo quan la moto reposa i hi ha una bateria interna per alimentar el sensor mentre la bateria està apagada», explica aquest directiu, que en realitat es responsabilitza només del desenvolupament de la plataforma i que delega la fabricació del sensor en tercers.

Notícies relacionades

 «Som una empresa petita, per tant, sabem que mai podrem guanyar la guerra de preus: el que hem de donar és molta qualitat en serveis i especialitzar-nos a ser ràpids en la resposta i molt flexibles», explica Soler Kopps. «Hem anat detectant vetes de mercat on vèiem possibilitat de desenvolupament», continua.

Més enllà de les solucions per a la moto, això suposa també evolucionar la seva proposta pensada per a camions perquè avisi quan un transportista s’oblidi un paquet en una de les seves múltiples parades o perquè alerti quan un aliment estigui en mal estat si es tracta de distribuir menjar.