ertos
Els sindicats d’Almussafes arriben a un acord amb la direcció europea de Ford sobre les retallades
UGT anuncia que el pacte segellat a Colònia serà remès a Detroit, que decidirà entre la planta valenciana o la de Saarlouis
El comitè d’empresa de Ford Almussafes i la direcció europea de la companyia han arribat a un acord sobre el pla d’ajust que la factoria planteja per als pròxims anys a canvi de rebre adjudicacions de cotxes elèctrics. Així ho ha comunicat UGT Ford al seu compte de Twitter. «Després d’intenses reunions a contrarellotge hem arribat a un acord amb la direcció, a la seu de Ford Europa a Colònia. Aquest acord serà traslladat fins a Detroit perquè es prengui una decisió», diu el missatge.
🗣️📢Tras intensas reuniones a contrarreloj hemos alcanzado un acuerdo con la dirección, en la sede de Ford Europa en Köln.🤝
— UGT Ford (@UgtFord) 27 de enero de 2022
Este acuerdo será trasladado hasta Detroit para que se tome una decisión.👍
En breve daremos a conocer los detalles del acuerdo.💪⚡#almussafesgoelectric pic.twitter.com/hfqusuvLL3
És la primera notícia que es té des de dimecres. I és que la negociació que aquesta delegació del comitè d’empresa de Ford Almussafes mantenia amb la direcció europea de la companyia per preacordar un full de ruta per a la planta valenciana que li permeti superar la transició cap a l’electrificació i operar en aquest nou mercat s’ha portat com un secret d’Estat. Segons ha pogut saber aquest diari, els negociadors entenen «un èxit» el fet d’haver arribat a un acord amb la cúpula europea.
Aquest dijous era el dia clau: la data límit que la firma va posar a Almussafes i a Saarlouis, planta alemanya contra qui competeix directament la valenciana, per presentar les seves ofertes. Les propostes ja estan sobre la taula i a més de les estrictament laborals (UGT ja va avançar abans de volar a Colònia les seves principals línies d’acció), aquest diari ha pogut saber que els representants sindicals han acudit a la cita amb un pla de recolzament públic acordat tant amb la Generalitat com amb el Ministeri d’Indústria.
Probablement coincidint amb la crucial reunió dels sindicalistes amb Ford Europa, el president Ximo Puig assegurava aquest dijous que la proposta que han entregat Carlos Faubel, president del comitè d’empresa de Ford Almussafes, i José Luis Parra, portaveu, a Colònia és «solvent» i que la Generalitat «ha fet i farà tot el necessari perquè Ford es mantingui al País Valencià». Així mateix, fonts del Palau van destacar que el Consell i Ford sempre han mantingut «contactes intensos», «especialment aquestes últimes setmanes» i confirmen que UGT va portar el programa de recolzament públic del Consell i el Govern.
Puig va destacar que la marca de l’oval blau és una empresa «molt important» per a l’economia autonòmica i que va tenir un efecte «tractor» en el desenvolupament del «molt potent» clúster de l’automòbil valencià, que genera més de 25.000 llocs de treball que també depenen d’aquesta negociació i aglutina gairebé el 15% del PIB industrial valencià. A més, va insistir que Almussafes «és la planta més competitiva que té Ford a Europa» i va demanar que la presa de decisions sigui «partint de paràmetres econòmics» i que «no siguin d’altres» els que imperin.
Infraestructures com la gigafactoría de bateries o el corredor mediterrani són parts vitals de la negociació pels costos operatius per a Ford
Per la brutal competència que ha generat la companyia entre les plantes d’Almussafes i Saarlouis, des de la Generalitat rebutgen fer públic cap aspecte del pla d’ajudes per no donar pistes. No obstant, fonts sindicals de la factoria apunten que la negociació pot anar molt més enllà de concretar simples subvencions directes i que podria incloure altres aspectes, com la hipotètica instal·lació d’una gigafactoria de bateries o el calendari del corredor mediterrani, infraestructures vitals per als costos operatius futurs de Ford.
Desapareguts en combat
Notícies relacionadesLa discreció és total també a UGT. Abans d’anar a Colònia, Faubel i Parra ja van advertir que seria a la seva tornada quan informarien la plantilla. El seu objectiu és tornar amb un «preacord» per als pròxims «quatre o cinc anys» i sotmetre’l llavors a votació, però per preservar la mà valenciana en aquesta partida de pòquer amb Saarlouis han declinat fer cap tipus de declaració des de la seva arribada a terres alemanyes.
Ja amb les dues propostes de retallades a sobre de la taula, està previst que la matriu europea les traslladi a la central mundial de Detroit i que sigui la direcció nord-americana la que dicti sentència cap a finals de juny.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
