Trens
L’AVE València-Madrid amb bitllets des de 7 euros s’estrena el 21 de febrer
El servei arrencarà amb tres serveis per sentit al dia i 22.000 places

Els trens d’alta velocitat a baix cost en el trajecte València-Madrid començaran a circular a partir del 21 de febrer, segons confirma a ‘Levante-EMV’, diari pertanyent al mateix grup editorial que aquest mitjà, la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana Raquel Sánchez. Els bitllets barats arriben així a la línia d’alta velocitat valenciana menys d’un any després que aquest servei es posés en marxa en la línia Figueres-Barcelona-Madrid, el 23 de juny del 2021. Un nou servei que s’ofereix després de la liberalització del sector ferroviari que permet l’entrada d’operadors privats al transport de viatgers en les línies d’alta velocitat de llarga distància.
En la línia ferroviària que connecta Catalunya amb el centre de la Península, la posada en servei d’aquesta oferta a baix cost ha revolucionat les xifres de viatgers, després de la debacle de la pandèmia. En només dos mesos de funcionament, el nombre de passatgers entre Barcelona i Madrid va atrapar els 863.381 usuaris, davant els 320.633 del 2020, només amb l’AVE i l’any de pandèmia.
La següent a oferir aquest servei (batejat com a AVLO per les sigles d’alta velocitat ‘low cost’ o baix cost) serà la línia València-Madrid, segons les previsions de Renfe, l’empresa pública que depèn del Ministeri de Transports.
Previst per a Falles
Previst per a FallesEls primers bitllets de l’AVLO València-Madrid començaran a vendre’s a partir del 20 de gener, segons confirma la ministra de Transport Raquel Sánchez, en una entrevista concedida a ‘Levante-EMV’. Tot i que els primers trens no començaran a circular fins al 21 de febrer. Una data que s’avança al termini donat per la ministra de Transport a l’octubre quan va anunciar que l’AVE barat per a València arribaria «per Falles».
La previsió de Renfe és oferir sis serveis d’AVLO al dia entre València i Madrid, tres per sentit. «Sortirem amb una oferta inicial de 25.000 bitllets des de 7 euros. Els sis serveis suposaran garantir gairebé 2.200 places diàries», anuncia la titular de Transports del Govern central, Raquel Sánchez.
Notícies relacionadesL’AVLO també permet als menors de 14 anys «viatjar per un preu fix de 5 € sempre que vagi associat a un bitllet de Tarifa Bàsica, amb un màxim de dos bitllets nen per tarifa bàsica», segons la web d’AVLO a Renfe. La tarifa de 7 euros es va incrementat en 8 euros o 10 euros, segons l’opció, si es vol triar seient, tenir la possibilitat d’anul·lar o canviar la data de viatge o es necessita equipatge addicional al permès pels AVLO. Després de la posada en marxa d’aquest servei de Renfe, està previst que els trens Ouigo (de l’operadora francesa SNCF) també comencin a operar a la primavera. Els trens Iryo de Ilsa, el primer operador privat espanyol d’alta velocitat creat per la valenciana Air Nostrum i Trenitalia, començaran a operar a l’octubre.
Una mica més haurà d’esperar l’AVE a Alacant perquè comencin a funcionar els trens d’alta velocitat a baix cost. «L’AVLO per a la línia Alacant-Madrid encara està sense data, ja que està condicionat a l’obertura del túnel d’alta velocitat entre les estacions de Chamartín i Atocha (que permetrà viatges transversals entre el País Valencià i Galícia, per exemple, sense transbords) i cal esperar», segons assegura la ministra de Transport a preguntes de ‘Levante-EMV’.
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Entendre-hi més ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Calendari Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Amb diversos ingressats Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- Criança Carlos González, pediatre i expert en criança: «No insisteixis que el teu fill mengi coses sanes»
- El negoci de la droga Més del 90% dels narcoassalts a Catalunya estan vinculats a la marihuana
- El truc barat i senzill perquè les arnes no entrin a casa: només necessites aquesta aroma
- ‘Enemigos íntimos’ Pablo Iglesias: «Alguns periodistes tenen molt més poder que els ministres, vicepresidents i fins i tot que el president del Govern»
- Conferència dels Oceans Sánchez considera la restauració de les zones costaneres una prioritat estratègica