Micromobilitat

Tier Mobility: opcions per a tothom

  • Després d’un primer intent entre 2018 i 2019, Tier Mobility torna a apostar per Espanya després de l’adquisició de Nextbike, operador amb presència a Bilbao i Las Palmas de Gran Canaria

Tier Mobility: opcions per a tothom
3
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tier Mobility, una companyia especialitzada en serveis de micromobilitat, és un dels líders europeus en el sector de la micromobilitat compartida. En tot just tres anys s’han expandit per 16 països i han reclamat el protagonisme en 160 ciutats, entre les quals hi ha Londres, París i Berlín, amb una proposta que combina serveis privats i integració amb empreses de transport públic a partir de la seva flota de patinets i ciclomotors elèctrics. Malgrat ser un dels gegants de la micromobilitat, fins ara Tier no tenia presència a Espanya.

Tier Mobility va intentar un acostament al mercat espanyol a través de la ciutat de Barcelona el 2018, en ple auge de les companyies de patinets compartits. En aquell període, fins a 22 operadores van coincidir en un caos afavorit per l’absència d’una normativa clara. Des de Tier confirmen que, veient que el mercat nacional no era madur, va decidir abandonar el país el 2019. Ara, mitjançant l’adquisició de l’alemanya Nextbike, volen tornar a intentar assaltar el sector de la micromobilitat a Espanya. Fonts de la companyia confirmen a EL PERIÓDICO que ara «és un bon moment perquè tot està més ordenat i el mercat està més consolidat».

La firma alemanya torna a apostar per Espanya a través de Nextbike, que va adquirir recentment després de tancar una ronda de finançament de 200 milions de dòlars (176,44 milions d’euros). Aquesta companyia, amb seu a Leipzig, és present en més de 400 ciutats i compta amb més de 250.000 bicicletes i bicicletes elèctriques, localitats entre les quals destaquen Bilbao i Las Palmas de Gran Canaria. Manuel Arauco, ‘country manager’ de Tier Mobility a Espanya, confirma a aquest diari que «arribaran a més ciutats que s’aniran anunciant aviat». Arauco explica que estan negociant amb diversos municipis per començar a operar sota la marca Tier al país.

En aquest sentit, Arauco admet que «hi ha molt interès a Espanya pels serveis de micromobilitat, la qual cosa és molt positiva». «Les ciutats s’adonen que cal posar el ciutadà al centre de les polítiques. Les lleis de zones de baixes emissions també estan empenyent a implementar noves solucions. És un bon moment perquè Tier intenti entrar a Espanya», afegeix. La companyia alemanya no només apunta a les grans ciutats com Barcelona i Madrid, sinó també a capitals de província i localitats més petites. «Hem vist que hi ha molta demanda en ciutats mitjanes i petites», reitera Arauco.

Sumar ciutats

Tier ofereix els seus servei de diferents maneres. «Com a marca Tier oferim una aplicació, però també estem integrats amb algunes plataformes de transport públic a través de les seves aplicacions i ara tenim Nextbike, que és un servei municipal amb targeta física», explica el directiu. «Tier s’adapta a l’usuari i al que necessiten les ciutats», acaba. És per això que la companyia, abans d’entrar en una nova ciutat, negocia amb l’ajuntament per entendre què necessita per aconseguir el seu objectiu: oferir una alternativa real al cotxe. El seu punt fort és la capacitat d’oferir serveis de micromobilitat, serveis de motos compartides i ara també serveis municipals a través de Nextbike i fórmules híbrides. «Volem entendre quin és el mix ideal que requereix cada ciutat. Això s’aconsegueix tenint en compte tots els actors, com el transport públic. Volem ser una solució per a les ciutats», diu Arauco.

Notícies relacionades

Així mateix, la companyia ja està desplegant el que anomenen la xarxa d’energia Tier, un sistema patentat de bateries intercanviables ubicades als comerços locals. «L’objectiu és oferir, a través d’incentius, que l’usuari intercanviï bateria, una operació més eficient», explica el directiu de Tier. «Els usuaris en surten beneficiats amb viatges gratuïts o descomptes en els comerços, mentre que aquests es beneficien del trànsit de clients potencials als seus establiments», detalla. Arauco confirma que estan preparant l’arribada d’aquest sistema també a Espanya.

Tier té grans plans per al 2022 a Espanya, amb la suma de més ciutats en les quals introduir el seu servei. Segons Arauco, l’objectiu és ambiciós. «Volem liderar a Espanya i per a això ja estem en contacte amb ciutats com Madrid, Barcelona i altres municipis importants». «Veiem amb molt optimisme el que ve per a la micromobilitat a Espanya i esperem ser un actor important operant en moltes localitats», tanca.

Temes:

Mobilitat