Lenta recuperació

Les vendes d’automòbils a Espanya van augmentar un 1% el 2021

  • Les matriculacions van arribar als 859.477 cotxes però segueixen un 32% per sota de la xifra del 2019.

  • La pandèmia i la crisi de microxips retarden la recuperació.

Les vendes d’automòbils a Espanya van augmentar un 1% el 2021
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Si el 2021 havia de ser un any en positiu al sector de l’automòbil respecte a la patacada del 2020, les xifres conclouen que aquesta recuperació haurà d’esperar. Al tancament de l’exercici de l’any passat, el mercat de l’automòbil va tancar amb un escàs creixement de l’1% respecte al 2020, cosa que no serveix per maquillar el descens de vendes, ja que comparant amb 2019 (l’últim any de ritme fiable abans de la pandèmia) la caiguda de les matriculacions es col·loca en un -32%.

Al desembre el mercat de turismes va caure novament un 18,7%, confirmant la caiguda provocada per la crisi de subministrament de microxips que va consolidar des del mes de juny amb descensos del -17,1% (juny), -28,9% (juliol), -28,8% (agost), -15,7% (setembre), -20,5% (octubre) i -12,3% (novembre).

Pugen els llogaters

L’escassetat d’oferta de vehicles es va continuar notant el desembre a tots els canals de venda. El de llogaters va registrar la pitjor caiguda, amb un descens de les entregues al mes del -45% fins a les 4.063 unitats. En el conjunt de l’any, no obstant, aquest canal va incrementar les seves compres un 58,5% respecte del 2020, fins a les 152.326 unitats. El canal de particulars va registrar una caiguda el mes del 19,4%, fins a les 41.814 unitats, mentre que en el conjunt de l’any, les seves compres van caure un 12,8%, fins a les 372.637 unitats.

Notícies relacionades

Queda el consol de la reducció d’emissions mitjanes de CO2, que es va col·locar en 101,4 grams (un -2,5% respecte al 2020), una xifra lloable però encara escassa ajudada per l’increment de motoritzacions híbrides, endollables i elèctriques, que van créixer un 42%. Entre els dos últims l’increment va ser del 62,7% en el total de les matriculacions de combustibles alternatius (un 34,9% del total del mercat). El dièsel va representar el 2021 el 19,9% de les vendes i la gasolina, el 45,1%.

El ‘rei’ Seat Arona

Per models, el Seat Arona s’ha coronat com el supervendes del mercat, amb 21.946 unitats, seguit pel Hyundai Tucson a escasses 688 unitats (tot i que va ser el cotxe més venut el desembre, amb 2.423 models comercialitzats). El tercer lloc interaunal va ser per al Dacia Sandero (el més venut el 2020), que va col·locar 20.419 cotxes al mercat. Peugeot 2008 (19.426) i Toyota Corolla (16.983) completen el top 5 del mercat espanyol.

Temes:

Seat