Programa ‘Amb tu’

Aigües de Barcelona adapta el servei a clients vulnerables i amb necessitats especials

La companyia ha implantat en els últims dos mesos informació en urdú, anglès, àrab i xinès mandarí

Aigües de Barcelona adapta el servei a clients vulnerables i amb necessitats especials
2
Es llegeix en minuts

Aigües de Barcelona ha anunciat aquest dimarts la implantació de nous serveis a les seves oficines d’atenció al públic amb l’objectiu d’adaptar-se a les necessitats de col·lectius vulnerables o amb necessitats especials. El programa, batejat com a ‘Amb tu’, ha suposat la implantació en els últims dos mesos l’atenció en urdú, anglès, àrab i xinès mandarí, als seus principals canals d’atenció: telèfon i oficines. Així mateix, la companyia ha establert, a través d’un conveni de col·laboració amb Fesoca (Federació de Persones Sordes de Catalunya), un servei de videointerpretació en llengua de signes catalana (LSC), amb el qual garanteix que les persones amb discapacitat auditiva tinguin el mateix accés a la informació i comunicació i puguin fer les gestions en igualtat de condicions que la resta de la ciutadania. La disponibilitat de la factura en braille per a persones amb discapacitat visual és una altra de les mesures per impulsar una atenció més inclusiva. Un altre exemple és l’ús de mascaretes higièniques reutilitzables amb finestra transparent a les oficines d’atenció al client, per afavorir la comunicació amb les persones amb discapacitat auditiva. 

La renovada Oficina d’Atenció al Client de Badalona és un exemple d’oficina adaptada per a les persones amb discapacitat, resultat d’un projecte de la companyia que va comptar amb la participació de la plantilla en la presa de decisions. Responent al compromís d’Aigües de Barcelona envers les persones amb discapacitat, i en col·laboració amb Pilar Díaz, ex secretària d’Estat de Serveis Socials i especialista en discapacitat, es va crear un espai 100% accessible i amb criteris biofílics, és a dir, creant zones més àmplies i diàfanes, millorant l’accés de llum natural i apostant per l’ús de fusta sostenible, plantes i una font d’aigua de l’aixeta.

Notícies relacionades

Per a situacions de vulnerabilitat econòmica, l’objectiu d’Aigües de Barcelona és garantir que totes aquelles persones que poden requerir alguna de les ajudes disponibles les coneguin i les puguin sol·licitar de forma senzilla i àgil. En aquest sentit, la creació del Fons de Solidaritat el 2012 va suposar un pas endavant de la companyia per protegir les persones que més el necessitaven, atesa la inexistència de cap mecanisme públic de protecció. Gairebé una dècada després, Aigües de Barcelona ha impulsat una nova tarifa social, com a mecanisme estructural amb la mateixa finalitat que el Fons de Solidaritat: facilitar el pagament del rebut de l’aigua de les llars en situació de vulnerabilitat. La nova tarifa social ha permès incrementar la bonificació de la quota del servei i dels trams de consum vital de subministrament d’aigua del 50% al 100% per a col·lectius i famílies en situació de vulnerabilitat. 53.000 llars de l’àrea metropolitana ja s’han beneficiat d’aquesta mesura. 

A més de la web (https://www.aiguesdebarcelona.cat/oficinaenxarxa/es/) o de l’‘app’, els clients poden consultar o fer qualsevol gestió a través del nou servei de videotrucada o del ‘chatbot’ d’assistència virtual, en el qual es proporcionen respostes a les consultes més habituals.

Temes:

Agbar Empreses