Mercats

La borsa es contagia amb l’òmicron

L’Ibex 35 comença la setmana amb caigudes superiors al 2%

LIbex puja l1,67% i recupera el nivell dabans del brexit

LIbex puja l1,67% i recupera el nivell dabans del brexit

1
Es llegeix en minuts

L’Ibex i la resta de les borses europees han començat la setmana amb forts descensos davant l’evolució de l’òmicron, la variant del coronavirus que està fent augmentar el nombre de contagis. Els Països Baixos van anunciar aquest cap de setmana un nou confinament fins al 14 de gener i a Espanya hi ha una conferència de presidents convocada per a aquest dimecres davant la sisena onada del virus en què està immers el país.

Notícies relacionades

En aquest context, el principal indicador borsari espanyol ha començat la setmana amb un descens superior al 2% i flirteja amb els nivells mínims del febrer passat. Cap valor cotitza en verd a l’Ibex en l’inici de la sessió. Les accions més castigades inicialment són IAG, Siemens Gamesa, ACS, Fluidra i Merlin. L’imparable ascens i la variant nova del coronavirus ha contagiat de temor els parquets i els inversors es decanten per la venda.

Aquest clima perjudica fins i tot els laboratoris Rovi, la farmacèutica que aquest dilluns s’estrena en el selectiu al lloc de Viscofan, que tampoc es lliura de la tendència baixista que domina el mercat.