Empreses

La madrilenya Clikalia tanca la ronda de finançament més gran d’Espanya: 460 milions d’euros

El fons nord-americà Fifth Wall lidera l’operació, que permet a la plataforma immobiliària expandir-se i contractar

La madrilenya Clikalia tanca la ronda de finançament més gran d’Espanya: 460 milions d’euros
1
Es llegeix en minuts

La plataforma immobiliària Clikalia acaba de tancar la ronda de finançament més gran que s’ha segellat fins al moment a Espanya. Aquesta empresa madrilenya ha captat 460 milions d’euros en una injecció que combina, segons el mitjà especialitzat TechCrunch, deute i capital risc.

Per la part del capital risc, és el fons nord-americà Fifth Wall qui ha liderat una aportació de capital que suma en total 70 milions de dòlars (uns 61 milions d’euros). També hi han participat Luxor Capital, Mouro Capital i Offerpad. La resta, els prop de 400 milions restants, són un acord de deute financer amb el Deutsche Bank.

El volum final supera les rondes rècord que han tancat aquest any Glovo i Jobandtalent, de 450 i 440 milions d’euros respectivament. Aquesta última operació s’ha tancat, de fet, aquest mateix mes.

La start-up, que garanteix a les persones que venen el seu pis propostes en un dia i, si les accepten, operacions tancades en una setmana, destinarà els diners a expandir-se, créixer i contractar.

En concret, la companyia ja ha anunciat que comprarà l’empresa de gestió de comunitats Inmho, que li donarà accés a més de 2.500 unitats residencials i ampliarà les capacitats de gestió d’actius del grup, segons apunten en un comunicat. A més d’això, Clikalia té plans de començar a operar a Portugal l’any que ve i continuar expandint-se després per Europa.

Potencial de mercat i bones mètriques

Notícies relacionades

«El mercat espanyol és un dels més grans a Europa en tot el que té a veure amb el sector immobiliari residencial, on es tanquen unes 300.000 transaccions a l’any», ha valorat el responsable de Fifth Wall a Europa, Miguel Nigorra, de nou segons TechCrunch. «És un mercat enorme i el procés de vendre una casa a Europa i específicament a Espanya és extraordinàriament lent, car i incòmode: estem entusiasmats amb la perspectiva tecnològica que aporta Clikalia a una àrea de negoci tan antiquada dins del mercat immobiliari», ha afegit.

Aquest portaveu ha especificat que el que els ha acabat de convèncer és l’equip fundador i les mètriques que els han ensenyat, números que destaquen, diuen, en comparació amb tantes altres companyies al mercat.

Temes:

Empreses